Edited by meldert, 02 September 2005 - 09:50 AM.
Oz Falgar
#21
Posted 02 September 2005 - 08:59 AM
#22
Posted 02 September 2005 - 10:14 AM
Jo... men 17" fram och 18" bak är rätt snyggt....Jag kör med OZ Superturismo 15 tum (billiga däck, dessutom hyffsat lätt)
Men när jag byter framdäck så blir det helt klart inte 45 profil, bilen är för hög med det...
Annars passar alla fälgar som passar till saab 9-3/9-5, med ca 15mm spacer fram och 5-6 mm bak, men som sagt, det blir några extra kg...som man kan kompensera med tex en turbo
Attached Files
#23
Posted 02 September 2005 - 10:20 AM
#24
Posted 02 September 2005 - 10:29 AM
Edited by meldert, 02 September 2005 - 10:33 AM.
#25
Posted 02 September 2005 - 10:34 AM
Jo... men 17" fram och 18" bak är rätt snyggt....Jag kör med OZ Superturismo 15 tum (billiga däck, dessutom hyffsat lätt)
Men när jag byter framdäck så blir det helt klart inte 45 profil, bilen är för hög med det...
Annars passar alla fälgar som passar till saab 9-3/9-5, med ca 15mm spacer fram och 5-6 mm bak, men som sagt, det blir några extra kg...som man kan kompensera med tex en turbo
Hmm, Saabfälgar med 15 mm spacer...
Då stämmer väl inte bultmönstret längre och wooblybolts finns inte tillräckligt långa eller?
#26
Posted 02 September 2005 - 10:39 AM
Jag kör med OZ Superturismo 15 tum (billiga däck, dessutom hyffsat lätt)
För närvarande sitter det Bridgeston re540s 225/50-15 bak och 195/55-15 fram. Dessa däck är helt underbara! Fördelen att gå ner i dimension är också att rullomkretsen minskar (i mitt fall ca 4.5%) vilket även sänker bilen med 1,5 cm...
Har även kört med toyos RA-1 225/50-15 och 205/50-15 och det fungerar också utmärkt, men re540s är ännu bättre.
Vill du ha Yokohama A048 så finns ju även dom i passande dimensioner funderade på dem själv men dom är betydlig dyrare än re540 och så stor kan inte skillnaden vara så att priset är befogat.
Jag har inte vägt dem men bakhjulen är definitivt lättare än orginalen, fram blir det troligen lite tyngre men skillnaden är inte lika stor som bak so totalt så blir det lättare. Men då är detta bara en bedömning jag har gjort när jag skiftat hjulen och därmed lyft i dem litegrand...
Ja 15" kunde ju vara ett fräckt alternativ, kostnaden blir ju en helt annan.
Du har ingen bild på din Bil med 15 tummen på Meldert?
#27
Posted 02 September 2005 - 10:49 AM
Attached Files
#28
Posted 02 September 2005 - 11:11 AM
bilden är lite felvisande eftersom det kränger lite här...
#29
Posted 02 September 2005 - 11:16 AM
Här har han nyss kört om en Turbo!!!!!!!!!!!!
Ha ha, det ser väl alla att den bilden är photoshoppad, inte kan en NA köra om en Turbo!
Inte bli arga nu, skojar bara!!
#30
Posted 02 September 2005 - 11:34 AM
#31
Posted 02 September 2005 - 11:35 AM
ooooops!!????
dom har slutat med 7x17 och har endast 8x17.Finns det 17" superleggera med ET och bultmönster som passar speedstern så att jag inte åker dit på wobblyboltsen igen.
Vad har du i så fall för pris på dessa Dude?
Ni som kör med 215 fram, tar dessa i skärmen vid fullt styrutslag?
/Christoffer
iofs kan dom användas till 215, men med all sannolikhet kommer ta i ordentligt i hjulhuset.
Du har ju själv föreslagit superleggera 8*17 med 215 fram i den andra däcktråden!?
Att det skall vara så djävla krångligt att få på nya sulor på denna bil, jag ger snart upp.
Är det någon som kan ge exempel på en FUNGERANDE kombination däck och fälgar utan skärmskrap eller för korta bultdjävlar.
/Christoffer
a ja! även en vis man kan ha en dålig dag
vill du ha en fungerande kombination, så får du det.
låt mig modifiera dina hubbar så dom passar 4/100 och kör superleggera 15"
och 195/55-15 fram och 225/50-15 bak
edit: saab har 5/110
Edited by dude, 02 September 2005 - 11:38 AM.
#32
Posted 03 September 2005 - 10:18 AM
ooooops!!
a ja! även en vis man kan ha en dålig dag
vill du ha en fungerande kombination, så får du det.
låt mig modifiera dina hubbar så dom passar 4/100 och kör superleggera 15"
och 195/55-15 fram och 225/50-15 bak
edit: saab har 5/110
Utveckla gärna vad du menar med att modda hubbarna.
Jag utgår från att mina standardfälgar inte kommer att passa längre, eller?
/C.
#33
Posted 03 September 2005 - 10:23 AM
jag gör om dom till 4/100.
ooooops!!
a ja! även en vis man kan ha en dålig dag
vill du ha en fungerande kombination, så får du det.
låt mig modifiera dina hubbar så dom passar 4/100 och kör superleggera 15"
och 195/55-15 fram och 225/50-15 bak
edit: saab har 5/110
Utveckla gärna vad du menar med att modda hubbarna.
Jag utgår från att mina standardfälgar inte kommer att passa längre, eller?
/C.
ev kan även det gå att behålla dubbla bultmönster, men det är högst tveksamt.
jag ska mäta lite på dom hubbar jag har liggande
#34
Posted 03 September 2005 - 05:26 PM
#35
Posted 04 September 2005 - 06:49 AM
det finns fälgar ifall du åker 4-bult fram och 5-bult bakOm hubbarna skulle vara 4/100, finns det OZ till mina Yoko A048 Lotus då?
Kan du i sådana fall ordna dubbla bultmönster vore du kung Dude!!
Jag kanske ska vänta med att slänga däcken i containern!?
dom tillverkar självklart inte ngn 8x17 i 4/100.
#36
Posted 05 September 2005 - 07:16 PM
#37
Posted 06 September 2005 - 04:29 AM
nope.Dude, du som är återförsäljare för OZ kan inte du få tag i en uppsättning av de hjul OZ specialtillverkat för VX220/speedstern i dimensionerna 16" 6.5J front ET 26, 17" 7.5J rear ET35 (De som säljs i vx220.org.uk-shopen)?
dom är beställda på specialorder.
fast om du vill ha typ 20 uppsättningar, så går det nog att ordna
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users