Jump to content


Photo

En FÃ¥gel Har Viskat.....


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 23 September 2005 - 12:56 PM

En saab motoriserad Speedster har under dagen presterat en del tider på Emmaboda. rallly

Superstage - 1,21,29 Imnotworthy
0-100 - 4,79
402m - 13,05


Håll detta inom forumet är ni snälla då detta är förhands info !

mera info när föraren kommer hem thumbsup

#2 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 23 September 2005 - 09:04 PM

SS tiden är grymt imponerande... Men både 0-100 å speciellt 402 meter trodde jag skulle bli bättre.. jag skulle uppskattat tiderna till 4.0 och 12 blankt.. Där ser man .. man har inte alltid rätt :)

#3 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 24 September 2005 - 08:44 AM

Imponerande att vxl-lådan höll!

#4 B.A.D

B.A.D

    Member

  • Pip
  • 182 posts

Posted 24 September 2005 - 09:55 AM

Tjena alla glada! Kom hem från Emmaboda sent igår kväll. Jag har väl inte riktigt fattat vilken enorm tid Gullabo fick till igår 1.21.29 är det snabbaste en bil med R-däck kört på banan någonsin! Jag hade varit glad över en tid runt 1.25 så ni kan tro att det var glädjetjut när tiden kom upp. Allt funkade perfekt men Gullabo hade givetvis ett par punkter som går att putsa för att kunna gå under magiska 1.20. Angående 0-100 och kvartsmilen så beror de tiderna mer på att jag är snäll mot lådan än att jag letar det sista tidsmässigt, bilen är och förblir ingen raktframbil. Nästa år med bytt låda och lite mer pulver ska väl förhoppningsvis ge rättvisare tider. Som sagt håll tiderna här på forumet så det inte hamnar på zatzy....Bilsport blir inte så glada då! Håll i hatten.....

#5 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 24 September 2005 - 01:01 PM

nå?!?!? vad var det för magiska punkter?! :) Vad hade du för däck och dimensioner på dom?

#6 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 24 September 2005 - 05:01 PM

grattis! imponerande tid!! thumbsup

#7 Saabster

Saabster

    Member

  • Pip
  • 177 posts

Posted 24 September 2005 - 05:01 PM

nå?!?!?

vad var det för magiska punkter?! :)

Vad hade du för däck och dimensioner på dom?

Tror att det kan bli lite efter-snack om detta i morgon på Gälleråsen för er som kommer dit!

#8 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 24 September 2005 - 05:07 PM

Varför i h-vete skulle man jobba just denna helgen :beat: :saw: :flame:

#9 Saabster

Saabster

    Member

  • Pip
  • 177 posts

Posted 24 September 2005 - 05:08 PM

Varför i h-vete skulle man jobba just denna helgen  :beat:  :saw:  :flame:

Jag ska "jobba" mig runt Gälleråsen..!!! :D

#10 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 September 2005 - 10:15 AM

Skönt att se att det bara är en maffig motor som skiljer Speedstern från superbilsresultat på bana!! Otroligt bra tid, var det med Spaxdämparna?? :o

#11 B.A.D

B.A.D

    Member

  • Pip
  • 182 posts

Posted 26 September 2005 - 05:17 AM

Gullabo lovordade hela konceptet och då speciellt den lättkörda motorn som beter sig som en stor "sugmotor" vilken gjorde att han kunde koncentrera sig på körningen annars brukar trimmade motorer sug eller turbo ha en tendens till "turbokick" någonstans i registret. Chassibalansen gillade han med dämpare däck osv. Man kör inte 1.21 med kass väghållning. Det enda han igentligen klagade på var att han ville ha mjuka R-däck istället för hårda som jag har, vi fick aldrig upp optimal temp i däcken. I dessa höga farter hjälper även aeropaket till med farten genom extra downforce. Bilen låg som planterad i asfalten såsom bara kvalslicksbilar gjort tidigare. Gullabo var riktigt nöjd! På bilen: 3.5 grader camber 0.0 toe fram med 215/45 17 Dunlop Direzza hard 3.4 grader camber 0.0 toe fram med 235/40 18 Dunlop direzza hard Spax special coilovers höj/sänk ställbar retur. bilen ca 50 mm lägre 9cm undertray fram 10 bak bromsar 305 skivor ebc röda fram 285 skivor ebc belägg ingen ABS 290 hk samt 380Nm med mycket körbart register. ingen monstermotor men trevlig i karaktären. Alla komponenter samt inställningar är högst personligt gjorda och omändrade ständigt under ca 1000 varv på banor i Sverige och Norge i år. MVH Anders W

#12 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 26 September 2005 - 07:15 AM

Låter bra det där..




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users