Hur mycket stryk tar bussningar etc. när man kör på bana med styvare fjädrar och hårdare dämpare?
Borde man byta dem mot teflonbussningar istället för gummi som jag antar att det är orginal? Eller behöver man inte oroa sig?
Det finns ju färdiga kitt att köpa >typ detta< alternativt borde det ju gå att svarva själv bara man får tag på lämpligt material.
Bussningar å Sånt...
Started by
meldert
, Oct 05 2005 10:05 AM
5 replies to this topic
#1
Posted 05 October 2005 - 10:05 AM
#2
Posted 05 October 2005 - 10:18 AM
BADSTER har bytt sina, och jag funderar på samma sak, men samtidigt måste det väl kunna röra sig någonstans... eftersom våra länkarmar är rätt mjuka
Men hårda bussningar ger garanterat stabilare hjulpositioner, och det är ju det man vill!
#3
Posted 05 October 2005 - 10:19 AM
Gissar att det inte behövs. Ska man byta så är det för att få exaktare respons. Men bilen blir slamrigare, har jag hört.
#4
Posted 05 October 2005 - 10:45 AM
På oelins.de i samarbete med Zupin så säljer dom två olika bussningskit, ett lite mindre och ett med allt.
#5
Posted 05 October 2005 - 10:51 AM
Jag kör med powerflexbussningar vilka funkar bra lite svårt att avgöra hur
mycket de gjort för känslan i bilen, men så mycket sämre komfort blev det
inte. Jag tycker mig känna ett litet precisare beteende i shassit....
#6
Posted 05 October 2005 - 05:09 PM
Och jag kan intyga att den inte slamrar mer med nya bussningar..!Jag kör med powerflexbussningar vilka funkar bra lite svårt att avgöra hur
mycket de gjort för känslan i bilen, men så mycket sämre komfort blev det
inte. Jag tycker mig känna ett litet precisare beteende i shassit....
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users