Jag Mötte Lassie...
Posted 13 August 2006 - 05:50 PM

Posted 26 August 2006 - 02:17 PM
Posted 29 August 2006 - 11:56 AM
http://www.justopelv...tyling/msd2.jpg
Rätt kul land att köra Speedster i, "tyvärr" var jag bara där för att provköra BMW 335i Coupé dubbelturbo. Funkade det med, men ack så mycket vikt i kurvorna!
Posted 29 August 2006 - 12:49 PM
Vi var där en vecka i början av juli och såg 3st.
den första (en röd N/A) mötte vi på Edelweiss-toppens slingrande serpentinväg.
den andra (mandarin N/A) stod parkerad utanför en opelhandlare i wagrain och tiggde om att bli fotad (se fotot)
den tredje (mandarin N/A med regnr: "S OPEL1") stod utanför ett gasthof utanför Salzburg där vi åt

men vi kunde inte lista ut vilken av gästerna som var den lyckliga ägaren. (hade varit trevligt att tjöta lite)
Men när de åkte iväg så fick vi svaret: Välklädd man knappt 60år med något yngre fru i långklänning.
Om ni undrar vad vi åkte omkring i, .. jo vi hade en 1100kubikare ......

[attachment=17290:attachment]
Posted 16 September 2006 - 03:21 PM

Edited by JawZ, 16 September 2006 - 03:22 PM.
Posted 16 September 2006 - 11:14 PM
Posted 22 September 2006 - 11:15 AM
Guest_Lena o Anders (Guest)
Posted 20 October 2006 - 07:45 PM

Orange Speedster i Kungsbacka idag 16/9, regplåt: TAT-XXX
nån härifrån?`
Såg denna efterlysning först idag, visst var det vi! Bilen bor i Mölnlycke, ganska nära KBA.

Posted 20 October 2006 - 08:24 PM
![]()
Orange Speedster i Kungsbacka idag 16/9, regplåt: TAT-XXX
nån härifrån?`
Såg denna efterlysning först idag, visst var det vi! Bilen bor i Mölnlycke, ganska nära KBA.
Trevligt att fler ifrån trakterna här finns på forumet

om du skickar mig nån form av kontaktuppgift, telefon, mail eller MSN så kan jag kontakta er ifall ni är intresserade när det är Speedster / Lotus "bil-utflykter" på gång omkring GBG området till våren (för det är ju läge att ställa av nu snart) vi e några stycken här nu

Finns en hel del roliga vägar att köra här i trakterna

mvh
Edited by JawZ, 20 October 2006 - 08:25 PM.
Posted 21 February 2007 - 04:23 PM

Posted 21 February 2007 - 04:31 PM

Posted 21 February 2007 - 10:10 PM
21,000........ då är det ju bara att slå till
ett riktigt kap
Jag fick en offert från MS Design på hela paketet, skall leta efter den i papperskorgen där hemma. Det kostade bra mycket mer än hela bilen, samt att de skulle ha bilen ett antal veckor. Tyckte det var rätt snyggt då, men har kommit på bättre tankar...
Posted 21 February 2007 - 10:17 PM
21,000........ då är det ju bara att slå tillett riktigt kap
Jag fick en offert från MS Design på hela paketet, skall leta efter den i papperskorgen där hemma. Det kostade bra mycket mer än hela bilen, samt att de skulle ha bilen ett antal veckor. Tyckte det var rätt snyggt då, men har kommit på bättre tankar...
DÄR hör den hemma! I papperskorge

Tycker den ser ut som en leksaksbil :S
Posted 22 February 2007 - 12:39 AM
Hittade den (OT/trådkapning, sorry);
Dear Mr. Axelsson,
many thanks for your interest in our programme for Opel Speedster. The company Danspeed is still our exclusive partner, but please note that the Speedster package can only be installed in our centre in Roppen.
Attached please find our PPP of the Opel Speedster S.
The price including tax (VAT) for the entire concept will be € 24.500.- Half of the price need to be paid in advance and half at assignment in Austria.
We kindly would like to bring to your attention that the Opel Speedster S package can only be installed in the MS-Design Service Center in Roppen/Austria due to the complicate installation process and involved warranty issues.
After you have delivered your Speedster in Austria, please allow 4-6 weeks for the installation of the concept.
Blev inget av med det, för EUR 24500 kan jag göra roligare saker med bilen

Posted 22 February 2007 - 02:45 AM
Hittade den (OT/trådkapning, sorry);
Dear Mr. Axelsson,
many thanks for your interest in our programme for Opel Speedster. The company Danspeed is still our exclusive partner, but please note that the Speedster package can only be installed in our centre in Roppen.
Attached please find our PPP of the Opel Speedster S.
The price including tax (VAT) for the entire concept will be € 24.500.- Half of the price need to be paid in advance and half at assignment in Austria.
We kindly would like to bring to your attention that the Opel Speedster S package can only be installed in the MS-Design Service Center in Roppen/Austria due to the complicate installation process and involved warranty issues.
After you have delivered your Speedster in Austria, please allow 4-6 weeks for the installation of the concept.
Blev inget av med det, för EUR 24500 kan jag göra roligare saker med bilen
Jag mötte Jim i hans nya Turbo i förrgår(så nu var det ingen trådkapning

Vad tusan innehåller det där paketet egentligen??? Jag får inte Androids länk att funka....
Posted 14 March 2007 - 12:38 PM

Posted 14 March 2007 - 05:19 PM
Mötte en grön Speedster i Lund när jag körde till jobb idag.
Stefan A
Stämmer, för andra dagen i rad. Vet inte med mig att jag såg någon annan Speedster i morse dock... Taket på i morse, men nedcabbat nu på lunchen. Blev en liten tur på småvägarna bort mot S Sandby och så

By the way så lär det ha setts en blå NA med importskyltar i Ängelholm härom dagen. Någon här som känner till den? Inte jag själv som såg den, men fick ett telefonsamtal från en kompis

Posted 14 March 2007 - 05:53 PM
Nä, jag skall vänta så länge som möjligt med att ta ut min...
Mötte en grön Speedster i Lund när jag körde till jobb idag.
Stefan A
Stämmer, för andra dagen i rad. Vet inte med mig att jag såg någon annan Speedster i morse dock... Taket på i morse, men nedcabbat nu på lunchen. Blev en liten tur på småvägarna bort mot S Sandby och så![]()
By the way så lär det ha setts en blå NA med importskyltar i Ängelholm härom dagen. Någon här som känner till den? Inte jag själv som såg den, men fick ett telefonsamtal från en kompis
Posted 15 March 2007 - 12:26 AM
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users