Jump to content

Photo

Jag Mötte Lassie...

• Please log in to reply
244 replies to this topic

#101 Speedsterspeed

Speedsterspeed

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 710 posts

Posted 28 April 2008 - 06:51 PM

Ja det är mina hemtrakter. Har du nyligen köpt bilen? Högt nummer!

#102 sonett IV

sonett IV

Member

• Pip
  • 70 posts

Posted 28 April 2008 - 06:59 PM

Såg en silvrig n/a köra öster på dalbyvägen i lund runt 7:10, hann inte se någon de lav regnr, nog första gången jag såg en annan speedster på vägen.

Förmodligen min bil, sonen har haft den och kört med i väntan på sin nya bil, han var på väg till Bilpartner där han jobbar.

#103 DanneH

DanneH

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 28 April 2008 - 07:44 PM

Ja det är mina hemtrakter. Har du nyligen köpt bilen? Högt nummer!

Sweet jag hör också hemma i västerort! Lite extra trött idag lyckades blanda ihop dash# och vin nr, har bett mod fixa detta snarast.

#104 Speedsterspeed

Speedsterspeed

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 710 posts

Posted 28 April 2008 - 08:11 PM

Du kan väl gå in igen och ändra på motsvarande sätt som när du gjorde den första uppdateringen?! Vi har pratat på forumet om att träffas, de som varit med ett tag nämnde att de förra året arrangerade en träff för de som bor i och runt Stockholm. Nu tror jag att alla snart har bilarna rullandes efter vinterns eskapader och är redo. Har du din bil i ordning?

#105 DanneH

DanneH

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 29 April 2008 - 02:27 PM

Du kan väl gå in igen och ändra på motsvarande sätt som när du gjorde den första uppdateringen?!

Vi har pratat på forumet om att träffas, de som varit med ett tag nämnde att de förra året arrangerade en träff för de som bor i och runt Stockholm. Nu tror jag att alla snart har bilarna rullandes efter vinterns eskapader och är redo. Har du din bil i ordning?

Verkar som edit funktionen bara ligger uppe en viss tid efter att man postat =(

Yes bilen rullar, träff låter trevligt !!!

#106 2046

2046

Member

• Pip
  • 136 posts
  • Interests:18,5 laps on Nordschleife so far. 14,5 on bikes, 4 in the Speedster.

Posted 12 May 2008 - 08:39 AM

Jag var upp till Sundsvall i helgen för ett bröllop och tog Speedstern för att ha lite kul på de 120 milen t o r. På Shell i Sundsvall träffade jag Dizzy i sin också silvriga Speedster, folk kollade rätt bra med två likadana på samma ställe kan jag säga. :D

#107 2046

2046

Member

• Pip
  • 136 posts
  • Interests:18,5 laps on Nordschleife so far. 14,5 on bikes, 4 in the Speedster.

Posted 27 May 2008 - 01:57 PM

Jag såg precis två Speedsters inne på Saabs område i Linköping, en röd och en orange.

#108 AFX

AFX

Member

• Pip
  • 30 posts

Posted 29 May 2008 - 08:04 PM

Såg en gul speedster igår (28/5) med regnummer ALX xxx i alvik. Den stod i en oändlig bilkö in mot stan innan tranebergsbron. Såg riktigt varmt ut i högsommarvärmen :tumble: Själv satt jag på tunnelbanan. // Erik

Edited by AFX, 29 May 2008 - 08:09 PM.

#109 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 06 June 2008 - 05:19 PM

Stötte på nr 0004 idag på macken. Han dyker snart upp här. chinky chinky

#110 Toreld

Toreld

Member

• Pip
  • 22 posts

Posted 02 July 2008 - 06:57 PM

Såg #1584 i Fjällbacka idag :) blev väldigt cockad då de va den första speedstern jag sett sedan jag skaffade en och då i min egen hemtrakt oxå.. kul :groupjump:

#111 2046

2046

Member

• Pip
  • 136 posts

Posted 03 July 2008 - 07:25 AM

Mötte en röd Speedster igår i Tannefors (Linköping), säkert samma som jag såg inne på Saab-området lite högre upp i tråden. Vi vinkade glatt till varandra. :D

#112 Julle

Julle

Newbie

• 9 posts

Posted 03 July 2008 - 08:07 PM

Såg #1584 i Fjällbacka idag :) blev väldigt cockad då de va den första speedstern jag sett sedan jag skaffade en och då i min egen hemtrakt oxå.. kul :groupjump:

Fjällbacka var nice. :) Synd bara att behöva åka tillbaka till gbg och jobba i morse...

#113 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 04 July 2008 - 05:36 PM

Mötte en röd Speedster på väg hem från Emmaboda idag runt 16:30 :rolleyes:

#114 Dunde

Dunde

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 04 July 2008 - 08:43 PM

Mötte två blåa, en gul, en silver och en orange idag på vägen mellan Halmstad-Växjö. På väg från Emmaboda? Har själv också en "liten europa blå" i garaget. Men färdades för tillfället i ett annat fordon.

#115 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 04 July 2008 - 08:43 PM

Mötte två blåa, en gul, en silver och en orange idag på vägen mellan Halmstad-Växjö. På väg från Emmaboda?

Har själv också en "liten europa blå" i garaget. Men färdades för tillfället i ett annat fordon.

Var det mig du blinkade en gång på? :)

#116 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 04 July 2008 - 09:12 PM

Den brandgula var jag.

#117 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 05 July 2008 - 01:17 PM

Mötte två blåa, en gul, en silver och en orange idag på vägen mellan Halmstad-Växjö. På väg från Emmaboda?

Har själv också en "liten europa blå" i garaget. Men färdades för tillfället i ett annat fordon.

De två blå var jag och alfons som låg och räjsade, hade lite brottom till Hamstad chinky chinky :drink:
Har du tur kanske du fastnade på film förresten, hade kameran på då och då. vad hade du för bil?

#118 Chraser

Chraser

Member

• Pip
  • 47 posts

Posted 05 July 2008 - 05:13 PM

Såg precis en röd speedster när jag kollade ner från lägenhetsfönstret på söndra järnvägsgatan i Växjö. vem kan det varait må tro?

#119 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 05 July 2008 - 07:13 PM

Såg precis en röd speedster när jag kollade ner från lägenhetsfönstret på södra järnvägsgatan i Växjö. Vem kan det varit må tro?

Hepp, kan det varit jag? Calypso röd med svarta fälgar. Körde lite småvägar ikväll och hamnade i Växjö. Vore kul att mötas nångång och köra lite rallly

#120 Dunde

Dunde

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 05 July 2008 - 08:28 PM

De två blå var jag och alfons som låg och räjsade, hade lite brottom till Hamstad chinky chinky :drink:
Har du tur kanske du fastnade på film förresten, hade kameran på då och då. vad hade du för bil?

Körde storbilen, 9-3 Aero V6 silverfärgad. Var på väg till O-hamn men bor norr om Halmstad.

Någon frågade om blinkningar, men det hinner man knappt,"kolla en Speedster" vrroommm... Så är man förbi... Brukar bara se några stycken på ett helt år och så ser möter man fem på en timme. :)

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users