Jump to content

Photo

Jag Mötte Lassie...

• Please log in to reply
244 replies to this topic

#121 Chraser

Chraser

Member

• Pip
  • 47 posts

Posted 06 July 2008 - 06:22 AM

Såg precis en röd speedster när jag kollade ner från lägenhetsfönstret på södra järnvägsgatan i Växjö. Vem kan det varit må tro?

Hepp, kan det varit jag? Calypso röd med svarta fälgar. Körde lite småvägar ikväll och hamnade i Växjö. Vore kul att mötas nångång och köra lite rallly

Ja precis svarta fälgar var det och om den var Calypso röd det vet jag inte, men röd var den ;)
Hade du glömt att slå på GPS:en? Man hamnar inte i Växjö frivilligt.....

#122 Toreld

Toreld

Member

• Pip
  • 22 posts

Posted 15 July 2008 - 01:52 PM

Röd speedster sågs mellan Grebbestad och Fjällbacka. Tror det var en NA. Tror att det var reg nummer: SKX ??? Vem kan detta varit tro? :)

#123 Stilling

Stilling

Member

• Pip
  • 192 posts
  • Interests:Trackday
    Motorsport
    Whisky / Old Rum
    Food
    Guitar Music

Posted 15 July 2008 - 09:12 PM

Jeg er sikker på jeg så Sonett sølv speedster på tirsdags træf i löddeköping i kvell, plus en sølb mere hvem var det ???

#124 RacerJo

RacerJo

Member

• Pip
  • 245 posts
  • Interests:Racing in all scales

Posted 17 July 2008 - 09:45 PM

Såg en svart turbo (tror det) med blanka fälgar vid Sammels gårdsbutik och Café Bertshult Landvetter ca 8:a tiden i kväll (torsdag). Stannade till och verkade spana in min N/A (silver), någon på forumet? Nästa gång kom upp fika med oss andra i SVKG.

#125 Dunde

Dunde

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 18 July 2008 - 07:46 AM

Har sett en Svart i Halmstad, besökare?

#126 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 18 July 2008 - 11:53 AM

Var det kanske en i British Racing Green onsdag em/kväll eller torsdag förmidag?

#127 Losy

Losy

Member

• Pip
  • 35 posts

Posted 18 July 2008 - 04:00 PM

Det kan inte har varit Nicke här på forumet, en svart turbo!? Han är här på semester, vi tänkte ut och ta en vända någon dag! Väntar bara på lite bättre väder, vilket ju ska komma nästa vecka! Imnotworthy

#128 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 26 July 2008 - 09:38 PM

Blev omkörd på Ölandsbron idag av en silverfärgad NA. Vi hälsade men det var ingen jag kände igen sedan nån SS körning, nån här på forumet? Hade en riktigt fin dag på Öland och den avslutades i Växjö med att en kulturberikare smäckte en fimp på sidorutan chinky chinky

#129 Chraser

Chraser

Member

• Pip
  • 47 posts

Posted 27 July 2008 - 05:12 PM

Blev omkörd på Ölandsbron idag av en silverfärgad NA. Vi hälsade men det var ingen jag kände igen sedan nån SS körning, nån här på forumet?
Hade en riktigt fin dag på Öland och den avslutades i Växjö med att en kulturberikare smäckte en fimp på sidorutan chinky chinky

Jimsan är du ute och kör nu igen, det är ju bara dig jag ser på vägarna :)
Vart var målet på öland? Om du ska dit flera gånger så rekomenderar jag att du kör den östra vägen om du ska norr då den är krogigare, mindre trafik och man slipper fartkamerorna. Själv var man uppe och badade i Köpingsvik och på vägen till Kalmar så small till som f*n, då gick
fjäder till frikopplingspedalen av, har ngn nått tips på vart jag kan köpa en fjäder och vad den kan tänkas heta?

#130 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 27 July 2008 - 06:52 PM

Såg en svart Speedster med dubbla vita stripes på Landskronavägen i Helsingborg idag, på väg söderut i höjd med Råå. Hann inte se om det var en turbo eller NA, stog långt bak i kön vid trafikljusen i bruksbilen.

#131 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 27 July 2008 - 09:41 PM

Blev omkörd på Ölandsbron idag av en silverfärgad NA. Vi hälsade men det var ingen jag kände igen sedan nån SS körning, nån här på forumet?
Hade en riktigt fin dag på Öland och den avslutades i Växjö med att en kulturberikare smäckte en fimp på sidorutan chinky chinky

Jimsan är du ute och kör nu igen, det är ju bara dig jag ser på vägarna :)
Vart var målet på öland? Om du ska dit flera gånger så rekomenderar jag att du kör den östra vägen om du ska norr då den är krogigare, mindre trafik och man slipper fartkamerorna. Själv var man uppe och badade i Köpingsvik och på vägen till Kalmar så small till som f*n, då gick
fjäder till frikopplingspedalen av, har ngn nått tips på vart jag kan köpa en fjäder och vad den kan tänkas heta?

Haha, så det var du :D
Först var vi och snyltgästade strax ovanför Saxnäs, låg och badade i pool och åt middag tills sena eftermiddag. Efter det så åkte vi neråt Mörbylånga vidare till Alby och körde en liten runda för att hamna i Mörbylånga igen för ännu lite snyltgästande i form av kaffe och kaka :rolleyes:
Inga roliga vägar på södra Öland...
Har inte utforskad norra Öland så mycket men jag kollade lite på kartor, ska ha den östra vägen i åtanke om det blir mer besök där iår. Från mitt håll kan jag köra fina krokiga vägar nästan hela vägen till Öland genom Fagerhult, Grönskåra och Timmernabben tror jag det är.

Angående fjädern till frikopplingspedalen så tror jag JawZ till och med kan ha några liggandes. Kostade flera kronor hos Opel, kanske vore värt att köpa en så man är bered när det händer en annan.
Hoppas vi ses i Växjö nån gång så vi kan kika på varandras bilar :gayfight:

#132 Nicke

Nicke

Member

• Pip
  • 84 posts

Posted 04 August 2008 - 08:38 AM

.

Edited by Nicke, 04 August 2008 - 08:41 AM.

#133 Nicke

Nicke

Member

• Pip
  • 84 posts

Posted 04 August 2008 - 08:43 AM

Det kan inte har varit Nicke här på forumet, en svart turbo!? Han är här på semester, vi tänkte ut och ta en vända någon dag! Väntar bara på lite bättre väder, vilket ju ska komma nästa vecka! Imnotworthy

Det var jag det! :) Var nere i Halmstad under semestern som vanligt. Några dagar senare fanns det möjlighet att skåda två Turbo i den lilla sommarstaden, i form av Losy och mig själv. Mycket trevlig runda kan jag intyga! rallly

Edited by Nicke, 04 August 2008 - 08:45 AM.

#134 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 08 August 2008 - 01:59 PM

Röd Turbo stod parkerad vid byggnaden nedanför gamla AG´s Fogvör i Växjö idag. Kollade på den och den såg orginal ut och intagen i mars iår, BDS801. Verkade inte som den tillhör någon här på forumet eller...? Kul med fler bilar :D

#135 Dunde

Dunde

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 10 August 2008 - 02:03 PM

Det var jag det! :) Var nere i Halmstad under semestern som vanligt. Några dagar senare fanns det möjlighet att skåda två Turbo i den lilla sommarstaden, i form av Losy och mig själv. Mycket trevlig runda kan jag intyga! rallly

Får väl dra in med "lilla blå" till staden nästa år och se om jag kan hitta er... Det börjar bli långtråkigt med BMW-schnubbar som hetsar mig och som håller på att ta livet av sig i kurvorna när de ska hänga på...
Det är något konstigt med många i BMW, de tror att de har världens vägsäkraste åk...

#136 DanneH

DanneH

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 27 August 2008 - 06:31 PM

Röd N/A (DAG ***) på Ursviksvägen i Sumpan idag (080827) vid 19:30 ? Såg ut att vara i mkt bra skick!

#137 AFX

AFX

Member

• Pip
  • 30 posts

Posted 27 August 2008 - 09:19 PM

Röd N/A (DAG ***) på Ursviksvägen i Sumpan idag (080827) vid 19:30 ?

SÃ¥g ut att vara i mkt bra skick!

Ah! Det var ju jag som var ute och provade kompisens nyinköpta "performancebox" (hans Clio V6 är för tillfället under reparation). Vi var på jakt efter rödljus i hopp om att få prova 0-100-tider:-D

Vad roligt! Min premiär i spotted-tråden!

Bor du där i närheten?

#138 DanneH

DanneH

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 28 August 2008 - 04:17 PM

Röd N/A (DAG ***) på Ursviksvägen i Sumpan idag (080827) vid 19:30 ?

SÃ¥g ut att vara i mkt bra skick!

Ah! Det var ju jag som var ute och provade kompisens nyinköpta "performancebox" (hans Clio V6 är för tillfället under reparation). Vi var på jakt efter rödljus i hopp om att få prova 0-100-tider:-D

Vad roligt! Min premiär i spotted-tråden!

Bor du där i närheten?

Yes bor i närheten, var ute på en kvällspromenad!
Har sett clio V6:an uppe vid tunnelbanan några gånger, coola bilar.

Du missar väl inte Sthlms träffen på sön ?

#139 dyngrak

dyngrak

Member

• Pip
  • 26 posts

Posted 31 August 2008 - 03:52 PM

Tjo , mötte en Svart Turbo mellan Västerås & Enköping E18 , precis efter Hummelsta vid 8:15 snåret... du blinkade på mig men jag sov bakom ratten =) // Johan

#140 IvarS

IvarS

Super Member

• PipPip
  • 346 posts

Posted 31 August 2008 - 07:16 PM

Jag mötte en skrik-orange Speedster på väg söderut på E6 i höjd med Kungsbacka igår lördag kl 9:30. Gick knappt att se över mitträcket, missade mig kanske :)

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users