
För Oss Svennar
#21
Posted 08 October 2003 - 11:34 AM
#22
Posted 08 October 2003 - 03:37 PM

#23
Posted 09 October 2003 - 06:36 AM
#24
Posted 09 October 2003 - 06:41 AM

#25
Posted 09 October 2003 - 07:04 AM
#26
Posted 09 October 2003 - 07:31 PM
hur mkt sänktes den och hur ser vinkeln på undre bärarmen ut?.Ja, köpte dem på tyska Ebay för 1500:- så jag kunde inte låta bli. Tror att den e lite styvare nu, men det ska bli intressant att testa på bana i vår. Tyngdpunkten blir ju lägre så bara de e ju en förbättring. Jobbet tog ca 1 timme per hjul.
vet du hur rc hamnade iom sänkningen?.
#27
Posted 10 October 2003 - 06:21 AM
Har läst att mätt från kanten på nr-plåten fram åker denna ner 3 cm och mätt på samma sätt bak sker en sänkning med 1 cm. Bilen ser ju lite hög ut fram original, kan ta en bild. Har inte kollat bärarmen, men kan ta en bild på det med. Fram/bak??hur mkt sänktes den och hur ser vinkeln på undre bärarmen ut?.
vet du hur rc hamnade iom sänkningen?.
O vad är rc?? Har inga siffror på fjäderkonstant gammal/ny, men såg att Eibach gjort originalfjädrarna så de ska väl kunna svara på frågor om förändringen.
Sen känns det ju bra att samma firma som gjort originalfjädrarna gör sänkningssatsen, det borgar väl för att det är viss tanke bakom satsen. De påstår att den ska vara progressiv. När man kollar på fjädrarna ser framfjädrarna nästan tunnare ut en original, men de är tätare lindade i ändarna. Bakfjädrarna såg ungefär ut som originalfjädrarna.
#28
Posted 10 October 2003 - 07:34 AM
rc = rollcenter. när du sänker bilen så kommer rc att flytta sig i höjdled.Har läst att mätt från kanten på nr-plåten fram åker denna ner 3 cm och mätt på samma sätt bak sker en sänkning med 1 cm. Bilen ser ju lite hög ut fram original, kan ta en bild. Har inte kollat bärarmen, men kan ta en bild på det med. Fram/bak??hur mkt sänktes den och hur ser vinkeln på undre bärarmen ut?.
vet du hur rc hamnade iom sänkningen?.
O vad är rc?? Har inga siffror på fjäderkonstant gammal/ny, men såg att Eibach gjort originalfjädrarna så de ska väl kunna svara på frågor om förändringen.
Sen känns det ju bra att samma firma som gjort originalfjädrarna gör sänkningssatsen, det borgar väl för att det är viss tanke bakom satsen. De påstår att den ska vara progressiv. När man kollar på fjädrarna ser framfjädrarna nästan tunnare ut en original, men de är tätare lindade i ändarna. Bakfjädrarna såg ungefär ut som originalfjädrarna.
det är mkt viktigt att inte rc och cgh (center gravity height) hamnar för långt från det som bilens hjulupphängningar var designade för.
hamnar man fel kan jackingeffekten på bilen bli stor och den blir obalanserad och vill kränga mer trots hårdare fjädrar och sänkt bil.
om bilen sänks mer fram än bak kan även en viss längsledes förändrad balans infinna sig som kan ge problem vid inbromsningar, samt att camberkompenseringen blir mindre vid styrutslag iom casterförändringen.
vill gärna höra ingående hur bilen beter sig efter modifieringarna.
för det kan lika bra bli bättre som sämre.
man får hoppas att eibach har tagit väghållningen i första rummet och inte stylingen

#29
Posted 10 October 2003 - 08:46 AM


#30
Posted 10 October 2003 - 09:04 AM
#31
Posted 11 October 2003 - 06:50 AM
Attached Files
#32
Posted 11 October 2003 - 06:52 AM
Attached Files
#33
Posted 11 October 2003 - 06:39 PM

#34
Posted 12 October 2003 - 03:45 PM
#35
Posted 15 October 2003 - 07:02 AM
#36
Posted 15 October 2003 - 11:22 AM
just det! showa var det dom hette.Snackade med en kompis som kör MC. Det är Showa som gör Öhlinarna, men Öhlins gör en omfattande kvalitetskontroll.
jag har fortfarande inte fått nån information av kh ang tekniska specifikationer på dessa road&track-satser som jag bad om förra veckan.
börjar tro att han själv inte får några uppgifter från öhlins.
#37
Posted 20 October 2003 - 07:37 AM
#38
Posted 21 October 2003 - 07:44 AM
#39
Posted 21 October 2003 - 08:48 AM
#40
Posted 23 October 2003 - 10:02 PM

1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users