Jump to content


Photo

För Oss Svennar


  • Please log in to reply
691 replies to this topic

#461 Miraculix

Miraculix

    Member

  • Pip
  • 32 posts
  • Location:Orebro, Sweden
  • Interests:Sportcars, Music, Traveling, etc, etc..

Posted 03 June 2004 - 05:16 AM

Synd bara att jag är så dålig på Tyska :blink:

#462 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 June 2004 - 06:31 AM

inget som fattas på den bilden.
såhär estetiskt och formfulländat är det original :D

Ja, jag tyckte att det såg skumt ut. O det var varmt som en bastu i utrymmet, men det kanske blir svalara när man kör och luften strömmar in??!


Miraculix:

Det är slangen på bilden man ska ta bort för att få mera ljud.

#463 Miraculix

Miraculix

    Member

  • Pip
  • 32 posts
  • Location:Orebro, Sweden
  • Interests:Sportcars, Music, Traveling, etc, etc..

Posted 03 June 2004 - 07:17 AM

Coolt! Vart har ni era Speedsters försäkrade om man får fråga? Hur kommer man billigast undan och vad kan man räkna med att få betala?

#464 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 June 2004 - 07:25 AM

Alla verkar ha dom i If. Det är ingen entusiastbilsförsäkring, så du kan använda bilen som vanligt, och ange 1000, 1500 mil körsträcka eller whatever. Kostnaden beror på ålder och var du bor. Jag betalar ca 7000/år i Linköping.

#465 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 June 2004 - 08:54 AM

Kolla här Miraculix:

http://www.vx220.org...=0



Anders:

Det måste ju finnas potential för att öka flödet om man fick in en snygg tratt istället för den lufsiga slangen, alternativt en grövre slang.

Edited by clipping_point, 03 June 2004 - 08:55 AM.


#466 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 June 2004 - 11:13 AM

Snackade med Thorney när jag var på Hockenheim o han hade sett vår livliga tråd. Han sa att han var villig att öppna ett eget "room" för oss, som "Canonball" etc. Det kanske vore nåt? Den börjar bli lite osmidig tråden, om man letar efter nåt som nån skrivit här.

#467 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 03 June 2004 - 11:18 AM

Det låter fint som fan det... Svenskrummet Valhall :P

#468 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 03 June 2004 - 03:07 PM

LÃ¥ter mycket bra :)

Scorpion, den här modden kanske du gillar :P

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#469 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 03 June 2004 - 03:34 PM

Anders, har du någon ny info på motorn i racebilen? läste tidigt i detta threadet att du skulle ha i en turbo och siktade på över 270 hk, stämmer det fortfarande eller är det utdaterad info? :)

#470 Miraculix

Miraculix

    Member

  • Pip
  • 32 posts
  • Location:Orebro, Sweden
  • Interests:Sportcars, Music, Traveling, etc, etc..

Posted 03 June 2004 - 04:28 PM

Jaws! sh*t, så måste jag också ha, finns det fler loggor man kan välja att byta ut mot opelmärket?

#471 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 03 June 2004 - 04:50 PM

Emblemen är gjorda av en som jobbar professionellt med tillverkning av bilmärkes emblem, Han gjorde bara en uppsättning egendesignat märke men kan höra om han har lust att ordna fler om du är intresserad? Isåfall är det säkert möjligt att göra andra logor också.

Edited by JawZ, 03 June 2004 - 04:56 PM.


#472 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 03 June 2004 - 05:10 PM

Ouch... NICE thumbsup Vad skulle 1 sådan uppsättning dra mitt konto minus med?

#473 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 03 June 2004 - 06:18 PM

Anders, har du någon ny info på motorn i racebilen? läste tidigt i detta threadet att du skulle ha i en turbo och siktade på över 270 hk, stämmer det fortfarande eller är det utdaterad info? :)

har svår beslutsångest.
tanken var att gå upp i slc klass4 till nästa år och då var alternativen antingen turbo el. kompressor.

som det ser ut nu så kommer vi stanna i klass2 och bygga en helt tokgrym kärra till säsongen 2005/6 för klass4.
om den bilen blir verklighet, så kan nog ett flertal gamla banrekord ligga löst till :D
jag vill inte avslöja ngt om den iom att designen är så radikal thumbsup

på saab har man tagit ur tillförlitliga 300hk ur turbomotorn och snacket går om betydligt mer utan problem.

#474 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 June 2004 - 06:39 PM

Verkar intressant! Säg till om du hittar fler tbo-grenrör med aggregat som passar 2.2:an. Då finge man en lätt, besiktningsbar turbo-speedster som man kan köra i åttor runt Thorney med!

#475 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 June 2004 - 06:52 PM

Det låter fint som fan det...

Svenskrummet Valhall :P

Ska skicka ett mail till Thorney. "Valhalla" var inget dumt förslag, det fattar engelsmännen med. "Opel Speedster room" :rolleyes: .........fler förslag??

#476 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 03 June 2004 - 07:58 PM

Verkar intressant! Säg till om du hittar fler tbo-grenrör med aggregat som passar 2.2:an. Då finge man en lätt, besiktningsbar turbo-speedster som man kan köra i åttor runt Thorney med!

du kan inte besiktiga din speedster med turbo med mindre än att utnyttja ombyggt/amatörbyggt fordon-regeln och allt vad det innebär.

jag har mkt goda kunskaper om hur och vad som kan besiktigas :D

jag och en kompis var först i sverige att utmana naturvårdsverket och bilprovningen med ett smått bisarrt paragrafryttande när vi regbesiktigade en lancia integrale -88 med hemkomponerat avgas/insprutsystem.
kryphålet vi använde finns kvar. men kan inte nyttjas på helbilsgodkända bilar.

#477 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 June 2004 - 09:23 PM

Oj då, det hade jag ingen aning om. Trodde att det var OK eftersom modellen finns?! Hur gör Delta-motor, med sitt 200 hk kompressorbygge? Amatörbyggt kan ju vara OK oxå, det ger lite mer frihet t ex vad gäller katalysatorn ;)

#478 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 04 June 2004 - 03:42 AM

Oj då, det hade jag ingen aning om. Trodde att det var OK eftersom modellen finns?! Hur gör Delta-motor, med sitt 200 hk kompressorbygge? Amatörbyggt kan ju vara OK oxå, det ger lite mer frihet t ex vad gäller katalysatorn ;)

andra eu-länder har mkt mer liberala lagar ang ombyggnation av helbilsgodkända bilar.
sverige är nog i princip ensamt om den mkt fina amatörbyggt fordon-modellen thumbsup.

du kan bygga om din bil och få den godkänd om du byter alla komponenter som skiljer mot turbomodellen samt får intyg från opel på det också.
detta är en utopi tyvärr.

#479 Miraculix

Miraculix

    Member

  • Pip
  • 32 posts
  • Location:Orebro, Sweden
  • Interests:Sportcars, Music, Traveling, etc, etc..

Posted 04 June 2004 - 05:29 AM

JawZ: Absolut intressant! Var beställer jag? Kom in på msnen så snackar vi vidare om det här :)

#480 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 04 June 2004 - 06:08 AM

JawZ:
Absolut intressant! Var beställer jag?
Kom in på msnen så snackar vi vidare om det här :)

Jag kan tyvärr inte gå in på MSN från jobbet, blockat i Skanets firewall, sitter inne på Skanskas kontor o jobbar ;x Fast jag är ju online här och på ICQ :P
Men jag ska skicka mail till killen och höra om en prisuppgift ifall han vill sälja, det är inte helt säkert... tror inte det går på så många hundralappar dock. Sen tillkommer väl lite frakt förstås eftersom han bor i tyskland (fast det är hans fru som jobbar på företaget som håller på med tillverkning av emblem). ;)




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users