

För Oss Svennar
#461
Posted 03 June 2004 - 05:16 AM

#462
Posted 03 June 2004 - 06:31 AM
Ja, jag tyckte att det såg skumt ut. O det var varmt som en bastu i utrymmet, men det kanske blir svalara när man kör och luften strömmar in??!inget som fattas på den bilden.
såhär estetiskt och formfulländat är det original
Miraculix:
Det är slangen på bilden man ska ta bort för att få mera ljud.
#463
Posted 03 June 2004 - 07:17 AM
#464
Posted 03 June 2004 - 07:25 AM
#465
Posted 03 June 2004 - 08:54 AM
http://www.vx220.org...=0
Anders:
Det måste ju finnas potential för att öka flödet om man fick in en snygg tratt istället för den lufsiga slangen, alternativt en grövre slang.
Edited by clipping_point, 03 June 2004 - 08:55 AM.
#466
Posted 03 June 2004 - 11:13 AM
#467
Posted 03 June 2004 - 11:18 AM

#468
Posted 03 June 2004 - 03:07 PM

Scorpion, den här modden kanske du gillar





#469
Posted 03 June 2004 - 03:34 PM

#470
Posted 03 June 2004 - 04:28 PM
#471
Posted 03 June 2004 - 04:50 PM
Edited by JawZ, 03 June 2004 - 04:56 PM.
#472
Posted 03 June 2004 - 05:10 PM

#473
Posted 03 June 2004 - 06:18 PM
har svår beslutsångest.Anders, har du någon ny info på motorn i racebilen? läste tidigt i detta threadet att du skulle ha i en turbo och siktade på över 270 hk, stämmer det fortfarande eller är det utdaterad info?
tanken var att gå upp i slc klass4 till nästa år och då var alternativen antingen turbo el. kompressor.
som det ser ut nu så kommer vi stanna i klass2 och bygga en helt tokgrym kärra till säsongen 2005/6 för klass4.
om den bilen blir verklighet, så kan nog ett flertal gamla banrekord ligga löst till

jag vill inte avslöja ngt om den iom att designen är så radikal

på saab har man tagit ur tillförlitliga 300hk ur turbomotorn och snacket går om betydligt mer utan problem.
#474
Posted 03 June 2004 - 06:39 PM
#475
Posted 03 June 2004 - 06:52 PM
Ska skicka ett mail till Thorney. "Valhalla" var inget dumt förslag, det fattar engelsmännen med. "Opel Speedster room"Det låter fint som fan det...
Svenskrummet Valhall

#476
Posted 03 June 2004 - 07:58 PM
du kan inte besiktiga din speedster med turbo med mindre än att utnyttja ombyggt/amatörbyggt fordon-regeln och allt vad det innebär.Verkar intressant! Säg till om du hittar fler tbo-grenrör med aggregat som passar 2.2:an. Då finge man en lätt, besiktningsbar turbo-speedster som man kan köra i åttor runt Thorney med!
jag har mkt goda kunskaper om hur och vad som kan besiktigas

jag och en kompis var först i sverige att utmana naturvårdsverket och bilprovningen med ett smått bisarrt paragrafryttande när vi regbesiktigade en lancia integrale -88 med hemkomponerat avgas/insprutsystem.
kryphålet vi använde finns kvar. men kan inte nyttjas på helbilsgodkända bilar.
#477
Posted 03 June 2004 - 09:23 PM

#478
Posted 04 June 2004 - 03:42 AM
andra eu-länder har mkt mer liberala lagar ang ombyggnation av helbilsgodkända bilar.Oj då, det hade jag ingen aning om. Trodde att det var OK eftersom modellen finns?! Hur gör Delta-motor, med sitt 200 hk kompressorbygge? Amatörbyggt kan ju vara OK oxå, det ger lite mer frihet t ex vad gäller katalysatorn
sverige är nog i princip ensamt om den mkt fina amatörbyggt fordon-modellen

du kan bygga om din bil och få den godkänd om du byter alla komponenter som skiljer mot turbomodellen samt får intyg från opel på det också.
detta är en utopi tyvärr.
#479
Posted 04 June 2004 - 05:29 AM

#480
Posted 04 June 2004 - 06:08 AM
Jag kan tyvärr inte gå in på MSN från jobbet, blockat i Skanets firewall, sitter inne på Skanskas kontor o jobbar ;x Fast jag är ju online här och på ICQJawZ:
Absolut intressant! Var beställer jag?
Kom in på msnen så snackar vi vidare om det här

Men jag ska skicka mail till killen och höra om en prisuppgift ifall han vill sälja, det är inte helt säkert... tror inte det går på så många hundralappar dock. Sen tillkommer väl lite frakt förstås eftersom han bor i tyskland (fast det är hans fru som jobbar på företaget som håller på med tillverkning av emblem).

1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users