Jump to content


Photo

För Oss Svennar


  • Please log in to reply
691 replies to this topic

#601 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 24 June 2004 - 08:20 AM

Tjusig instruktion, rena Haynes!! chinky chinky Om du inte ser några nackdelar med det lätta svänghjulet så vad fan, det är väl bara att slå till..............eller :unsure: Att få skyltar tar väl bara nåra dar?

#602 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 24 June 2004 - 09:54 AM

Jo, har bokat tid på bilprovningen i början av juli så hoppas dom kommer fort därefter :)

#603 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 24 June 2004 - 10:31 AM

Har beställt ett Courtenay svänghjul, de fanns på hyllan. Cirka 3 lapp blir det. Snackade med Chiptuning i Stockholm o de hade trimmat en turbo-speedster!!

#604 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 24 June 2004 - 11:44 AM

Det såldes ju en silvrig Speedster Turbo i Stockholmsområdet för några månader sedan. Kan inte finnas många i landet. Är det någon av er som har planer på turbo/kompressor konvertering? Verkar både dyrt och svårt att få ett bra jobb utfört om man ser till dom som gjort det B)

Edited by JawZ, 24 June 2004 - 11:46 AM.


#605 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 24 June 2004 - 03:20 PM

Chiptuning trodde att det fanns minst 2 turbo-speedstrar. Enligt Anders kan man inte få kompressorkonverteringen typad här. Om man inte reggar den som amatörbyggd, men då får man flera andra fördelar...ingen kat t ex!! :groupjump:

#606 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 June 2004 - 05:13 AM

Fick ingen bekräftelse på min beställning av svänghjulet via mail, engelska firmor är alltid värdelösa på mail!!! :saw: Jag skickade förfrågan via fax, o det funkade - men svaret kom via mail! Får se när jag kommer tebax till jobbet, om de har svarat. Lr oxå ligger hjulet i brevlådan på onsdag!!!! :groupjump: :groupjump: :groupjump:

Edited by clipping_point, 25 June 2004 - 05:13 AM.


#607 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 June 2004 - 05:15 AM

Verkar både dyrt och svårt att få ett bra jobb utfört om man ser till dom som gjort det B)

Remmixx har nog gjort det på Courtenay, o han bor ju i Norge. Det är ju nära dig om han bor i Oslo!

#608 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 25 June 2004 - 09:35 AM

Joo, fast jag kommer nog inte göra något drastiskt med motorn förrän om ett år eller så... det kostar ju samt att till en början räcker det ju med vad den har om man jämför med vad jag brukar köra :lol: men det vore kul att skaffa milltek så man får fint ljud chinky chinky

#609 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 June 2004 - 10:16 AM

Du kan få köpa mitt gamla när vi har rätat ut det som e krokigt. Har inte plockat bort det men det ska nog inte vara omöjligt. Nytt kostar det 13 000:- :o Åsså kan jag leverera o hjälpa till med monteringen, jag vet var du bor

Edited by clipping_point, 25 June 2004 - 10:20 AM.


#610 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 25 June 2004 - 10:22 AM

Du kan få köpa mitt gamla när vi har rätat ut det som e krokigt. Har inte plockat bort det men det ska nog inte vara omöjligt. Nytt kostar det 13 000:- :o

Åsså kan jag leverera o hjälpa till med monteringen, jag vet var du bor

Det låter ju perfekt thumbsup ;)

#611 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 28 June 2004 - 08:34 AM

Fan va dött det är på forumet.... :o . Det bara jag o Anders som skriver nåt. PaulCP har kraschat sin på samma sätt som jag, spann ut ur en rondell. Han skyller på diesel på vägen, det var halt som is. Undrar om det var så när jag åkte av med, samma känsla iaf, NOLL GREPP!

#612 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 28 June 2004 - 08:59 AM

Något nytt från verkstan angående din bil Clipping Point? Imorrn ska min bil lastas på trailern från tyskland så jag är ganska uppspelt B) Thorneys gullwing hardtop ska bli intressant att se, hoppas det kommer lite bilder snart =)

#613 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 28 June 2004 - 10:22 AM

Inge nytt nu, men under veckan kanske

#614 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 28 June 2004 - 01:40 PM

Hallå allihopa! Tänkte bara höra med Anders först å främst som verkar ha kolla på det här med motorerna i Speedstern å saab. Är det samma grundmotor i Saab 9-3SS Aero å Speedster turbo? Vad är skillnaderna isof?, är även Speedster Turbons motor även lämpad för 300 tillf. hk med original inre delar? Mvh Mattias (som funderar på att ta hem en Speedster turbo till nästa säsong)

#615 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 28 June 2004 - 02:11 PM

Anders e experten, men: Det är samma motor i 2.2-liters Speedstern och Aeron!! Båda e fullaluminium, men SAAB har fodrat om den till 2.0 l och satt i andra kolvar o stakar. Speedster-turbon är gjord i gjutjärn och håller säkert för fler hästar än SAAB-maskinen. Men andra problem väntar bakom kröken: Växellådan Drivaxlar ...dessa delar håller för 300 hk men INTE om du gör fullgasaccelerationer med bra däck från stillastående. En tysk som med 260 hk provade dragracing (med diffbroms och breda sulor) fick vxl-haveri efter tre repor. Thorney som har 280 hk gör aldrig acc-prov typ 0-100

#616 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 28 June 2004 - 03:40 PM

saab tar f.n ut 300+ pålitliga hästar ur l850 (dvs ej speedster turbo-motorn) i elaka bänkkörningar.

#617 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 28 June 2004 - 06:42 PM

Var ute o körde lite med min BMW R100. Startade utan problem efter ett år i dvala. Nytt framdäck köpt för 550:- i Tyskland (Metzeler 1300:- i Sverige) monteras i morgon. Jag ska nog överleva ett juli utan min Speedster ;)

#618 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 29 June 2004 - 06:51 AM

Ringde precis Eurotransport och dom meddelade att dom hade hämtat min bil redan igår!! :rolleyes: Rackarns trevliga personer som jobbar där :lol:

#619 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 29 June 2004 - 06:56 AM

Ringde precis Eurotransport och dom meddelade att dom hade hämtat min bil redan igår!! :rolleyes:
Rackarns trevliga personer som jobbar där :lol:

det är trevliga människor där. en kompis till mig är delägare och vd thumbsup :D

#620 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 29 June 2004 - 08:17 AM

En tysk som med 260 hk provade dragracing (med diffbroms och breda sulor) fick vxl-haveri efter tre repor.

Är det inte diffbroms original på turbon?

Vilka säljer isof eftermarknads diffar? Kostar?




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users