För Oss Svennar
#121
Posted 30 December 2003 - 12:29 PM
#122
Posted 30 December 2003 - 03:42 PM
#123
Posted 30 December 2003 - 10:40 PM
#124
Posted 18 January 2004 - 06:37 PM
#125
Posted 19 January 2004 - 07:47 AM
#126
Posted 19 January 2004 - 01:04 PM
#127
Posted 19 January 2004 - 04:48 PM
#128
Posted 19 January 2004 - 05:21 PM
#129
Posted 19 January 2004 - 05:35 PM
#130
Posted 19 January 2004 - 05:42 PM
#131
Posted 19 January 2004 - 05:45 PM
Ser inte speedstern, men på telefon sa han att det skulle gå bra...
#132
Posted 19 January 2004 - 07:11 PM
#133
Posted 19 January 2004 - 09:36 PM
#134
Posted 20 January 2004 - 09:25 AM
Hum hum Vortex har skaffat11000sek inkl frakt låter lite mkt för så lite effekt, iaf i mina öron.
-ECU remap
-Full Milltek exhaust system
o rapporterar:
Before-
BHP 149.5 @ 5237 rpm
Torque 155.1 @ 4173 rpm
After-
BHP 175.7 @ 5815 rpm
Torque 167.7 @ 4173 rpm
Det kanske finns lite att hämta i avgassystemet iaf? 175 pollar låter trevligt
#135
Posted 20 January 2004 - 10:03 AM
#136
Posted 20 January 2004 - 10:19 AM
#137
Posted 23 January 2004 - 01:46 PM
#138
Posted 24 January 2004 - 05:56 PM
#139
Posted 24 January 2004 - 06:32 PM
24%Anders, AmD mäter effekt på en Rolling Road och säger att 24 % förloras i däck och transmission. Vet du om det är en tillförlitlig metod att mäta effekt på? Eller drömmer de?
uppriktigt så fattar jag inte varför alla envisas med att referera till motoreffekt.
det är ju i praktiken helt omöjligt att veta exakta förlusten i drivlinan.
en framhjulsdriven bil ligger någonstans på ca 10-12% och en bakhjulsdriven +2% till.
speedstern räknas ju till "framhjulsdrivna" iom att motorn sitter i drivändan.
kan du inte försöka att fråga om hjuleffekten istället och föra in detta i diagrammet, då kan man ju själv ta ställning till hur mkt bänkkillarna skarvar igentligen.
en original speedster ger förmodligen runt 130hk på hjulen i std med originaldäck
//anders
#140
Posted 25 January 2004 - 06:05 PM
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users