Jump to content

Photo

För Oss Svennar

• Please log in to reply
691 replies to this topic

#201 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 26 March 2004 - 03:38 PM

jag gav 17200€ för min fru´s gröna -01 förra våren. att lack och plast skulle vara billigt att åtgärda var väl ändå att ta i eller. att slipa/lacka en komplett front clamshell inkl huv, hos en duktig lackerare kostar inkl demont o mont av lister/märken etc ca 10000:-. till det kommer en ev rep av plasten. om man hittar en som kan göra det "rostfritt" så slutar det nog iaf på 4-6000:- och då kan man ju inte reklamera ifall man får blåsor/sjunkningar etc efter 1 år eller 2.

#202 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 26 March 2004 - 10:01 PM

sh*t va billigt! Utan nåra fel alls? Känner mig blåst Imnotworthy Imnotworthy

#203 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 26 March 2004 - 10:23 PM

man lär sig att pruta på rätt sätt med tiden. jag har handlat nytt o beg på firman i över 15 år nu. börjar kunna detta vid det här laget :D //anders

#204 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 31 March 2004 - 08:56 PM

att lack och plast skulle vara billigt att åtgärda var väl ändå att ta i eller

Tänkte mest att om man inte har superkrav så kan man göra mkt själv. Men om chassit är paj så måste man ju handla originaldelar. Men jag har ju sett omfattningen på dina plastjobb................. chinky chinky

#205 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 05 April 2004 - 01:47 PM

Reggade speedstern 1/4. Skitkul att elda runt i solskenet! Tänkte regga den senare, o beställde en ny lysknapp, för den gamla var paj. Men det var en månads leveranstid, så jag återanvände en dimljusknapp istället. Åsså var det svårt att få besiktningstid, så det var likabra att ta första bästa! Snart dax att meka loss avgaset o sätta dit mitt Milltek å GreenStuff. Ska bara klocka prestanda först med min G-mätare!!

#206 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 05 April 2004 - 07:02 PM

STällde på pärlan för 1 vecka sedan jag med, mumma... Fan, det är att en bra jäkla otrolig bil att snurra runt i... Blv iofs att plocka ned tacket, sedan skrapa rutorna de första dagarna man skulle till jobbet, men har man cabbe, ska den inte åkas med taket uppe :D

#207 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 05 April 2004 - 07:48 PM

Skönt att höra att du har kvar den o använder den! Såg att baksularna var omönstrade när jag hissade upp den! Mätte 112 hk därbak 15,54 s på 1/4-milen med 150 blås och 0-100 på 6,9 s. Inga drömresultat men det är bra att ha referensvärden när man vässar sen. Skulle väl kapa 0,5 s på en agressivare start men man e ju rädd om bilen lite iaf!

#208 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 06 April 2004 - 05:53 AM

Jag ska väll sälja den antar jag, men det tar emot.. Den är ju så himmla go. Lite svårt att hitta nått annat i bilform med prestanda o väghållning som Speedstern... Om man inte ska pynta flera 100 tusen mer än vad jag har. Kan dock rekomendera er att plocka bort pre-catten... Ett hästjobb, men bra blé det.. thumbsup

#209 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 06 April 2004 - 06:43 AM

Oj, uppe tidigt! Håller på å sätter dit ett helt Milltek-avgas så det blir utan pre-cat. Har sett att folk som tagit bort pre-katten o satt på sportljuddämpare o sen remappat hor AmD får lika mkt effekt som folk som kostat på både "full Milltek" och div insugslösningar. Så en Milltek eller Janspeed-burk på din..... :rolleyes:

#210 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 06 April 2004 - 06:45 AM

Låter frestande, men bettan ska ju somsagt säljas om en inte för avlägsen framtid, så att kosta på den det känns lite överkurs. Jo, tog bort Opel märket i grillen i vintras, likaså det blev enligt mig en förbättring... Ser "fetare" ut nu på nått sätt...

#211 Arn

Arn

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 07 April 2004 - 02:49 PM

Hej! Äntligen finns en till Speedster i Stockholmsområdet, efter en lång vänta står den i garaget! :D Framdäcken är dock lite slitna och behöver bytas. Har bara hittat bridgestone-däck med storleken 175/55. Är det någon som vet vilka alternativ som finns, ska man kanske gå upp ett steg i bredd (går det/får man?)?

Attached Files

#212 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 07 April 2004 - 02:53 PM

Grattulerar till köpet och välkommen i klubben...

#213 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 07 April 2004 - 03:23 PM

Precis! Välkommen! Njae, tror att det är svårt att få på nåt annat däck, det sa min däckhandlare iaf. Jag kör nog med 175:or i år med, det finns ju inte många 185 lr 195:or i den dimensionen heller. Samma däckhandlare ville ha 1975:- för baksulorna, men då handlade jag på dackonline för 1438:- istället. Däckhandlaren svor i telefonen när han insåg att jag hade priskoll! :lol: :lol:

#214 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 07 April 2004 - 03:46 PM

ring mig på 08-7118150 under dagen imorrn eller nästa vecka, så ska du få både rådgivning och bra priser. thumbsup var i sthlm håller du till?. jag finns i huddinge. //anders

#215 Ricky2772

Ricky2772

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 3,685 posts
  • Interests:For those who grasp for Hir beyond the horizon of usual consciousness, preparing for the time when something powerful will present Hir-Self This advise is given...

Posted 07 April 2004 - 03:53 PM

hi anders, :) ...any news about your mantacrap springs?!? :beat:

#216 Arn

Arn

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 07 April 2004 - 04:35 PM

Tack, här känner man ju sig genast som hemma! :) Bor i Älvsjö/Herrängen så vi är i princip grannar - Jag hör av mig, troligtivs redan imorgon. Nästa fråga: Hur fungerar det egentligen med numreringen av bilarna? Är detta verkligen den 8:e speedstern?? Ingår vx220 i den numreringen?

Attached Files

#217 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 07 April 2004 - 04:45 PM

Tror ej att brittiska VX ingår, utan det är den vänsterstyrda nr 8... Men är ej säker..

#218 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 07 April 2004 - 06:08 PM

hi anders, :)
...any news about your mantacrap springs?!? :beat:

hi ricky

i got a mail from a guy called "ginny rodriguez" who claimed he was taking over after cheryl and he could sort my parts out.
sent him an evil email telling them how i felt about their company and lying boss and if he really ment what he was saying, fine fix it at once. otherwise he could stick them up his boss butt, cause i already figurered out that i never going to get them anyway :D

wonder why i didn´t get any reply on that :rolleyes:
i sent him your regards too. hope you don´t mind.
lett see if some bearings comes your way.

//anders

arn:
kul att se en till på rätt sida om stan.

#219 Ricky2772

Ricky2772

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 3,685 posts
  • Interests:For those who grasp for Hir beyond the horizon of usual consciousness, preparing for the time when something powerful will present Hir-Self This advise is given...

Posted 07 April 2004 - 06:30 PM

sent him an evil email

:lol: :lol:
poor chap...
the mechanic installing the clutch combo told me the clutch plate is a bit warped....dunno if because the crappy attempt of installation of Opel dealer, of defective from mantapart.... :9mm:
the opel dealer broke a flywheel bolt and fixed it with loctite!!!!!!!! can you believe it!!! :blink: :9mm:

#220 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 07 April 2004 - 07:50 PM

Nästa fråga: Hur fungerar det egentligen med numreringen av bilarna? Är detta verkligen den 8:e speedstern?? Ingår vx220 i den numreringen?

Nr 8 Imnotworthy Imnotworthy Imnotworthy Imnotworthy

Min är Nr 248 o jag trodde den var tidig!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users