Jump to content


Photo

För Oss Svennar


  • Please log in to reply
691 replies to this topic

#221 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 April 2004 - 09:20 PM

Anders ere OK att beställa från Mantacrap eller får man vänta tills jul innan prylarna kommer? Funderar på kammen OP 1148ES o bara mitt avgas o inga andra mods mer än en "remap". Tror du det kan funka?

#222 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 13 April 2004 - 10:03 PM

Anders ere OK att beställa från Mantacrap eller får man vänta tills jul innan prylarna kommer? Funderar på kammen OP 1148ES o bara mitt avgas o inga andra mods mer än en "remap". Tror du det kan funka?

nej! det är inte ok att beställa från mantacrap.

om du mot förmodan ändå vill köpa därifrån, så se till att ha ngn i usa som kan ta emot grejerna Cash On Delivery.

Anders

#223 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 April 2004 - 06:54 AM

OK! Tror du att bara en: *256° -kam *Milltekavgas *remap ..kan ge en rejäl effektökning? Är inspirerad av vad man åstadkommit 181/187 hk med portad topp o luftfiltersystem. Tror toppen e rätt bra som den är o tror INTE på filtereffekt. Därför tycker jag man borde nå 180 hk bara med ovannämnda grejor, vad tror du? Ska man högre sen så måste man nog porta o ha annat insug o nya trottelhus. O extrctorrör. O insprut.

#224 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 14 April 2004 - 08:04 AM

OK! Tror du att bara en:
*256° -kam
*Milltekavgas
*remap

..kan ge en rejäl effektökning? Är inspirerad av vad man åstadkommit 181/187 hk med portad topp o luftfiltersystem. Tror toppen e rätt bra som den är o tror INTE på filtereffekt. Därför tycker jag man borde nå 180 hk bara med ovannämnda grejor, vad tror du?

Ska man högre sen så måste man nog porta o ha annat insug o nya trottelhus. O extrctorrör. O insprut.

du vill nog byta röret mellan filterboxen och insuget iaf.
otroligt korkat utförande.

"180"hk verkar fullt möjligt, men jag känner att siffrorna på motoreffekt här på forumet inte är fullt tillförlitliga :rolleyes:

du borde kunna nå ca 135-140hk på driven med detta.

//anders

#225 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 April 2004 - 08:25 AM

du vill nog byta röret mellan filterboxen och insuget iaf.
otroligt korkat utförande.

Helt klart! Har kollat på det jag med; med uppdelning i 2 smårör o sen tebax till ett, så borde det gå att förbättra!

#226 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 16 April 2004 - 06:31 AM

Har börjat få kalla fötter ang att sälja pärlan... Blir nog att ha kvar henne iaf en sommar till... Bruden får gå, jag och hunden får ju plats iaf. Undrar om det skulle bli trimmning från mig med B)

#227 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 16 April 2004 - 06:38 AM

Har börjat få kalla fötter ang att sälja pärlan...

Blir nog att ha kvar henne iaf en sommar till...

Bruden får gå, jag och hunden får ju plats iaf.

Undrar om det skulle bli trimmning från mig med B)

thumbsup

#228 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 16 April 2004 - 06:42 AM

Har ni koll på vart man kan chippa, och vad det kostar? Beställa från UK och montera själv eller?

#229 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 April 2004 - 07:03 AM

Ska nog åka till Hockenheim typ 1 juni o låta AmD chippa min, de har ju de bästa resultaten, 170 hp med Milltek. De är bara på besök där o det är ju nåra mil :( Regal når till 162 hp och de har ett "send us your ECU"-koncept. Man bara postar boxen o de chippar på plats! I båda fallen missar man ju finjusteringen i broms, men jag tror ändå att det är bättre än att satsa på nåt annat chip. Andesr känner nån i Sthlm som chippar på "känn". Tel-nr finns i den här threaden.

#230 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 16 April 2004 - 03:38 PM

Ska nog åka till Hockenheim typ 1 juni o låta AmD chippa min, de har ju de bästa resultaten, 170 hp med Milltek. De är bara på besök där o det är ju nåra mil :( Regal når till 162 hp och de har ett "send us your ECU"-koncept. Man bara postar boxen o de chippar på plats! I båda fallen missar man ju finjusteringen i broms, men jag tror ändå att det är bättre än att satsa på nåt annat chip. Andesr känner nån i Sthlm som chippar på "känn". Tel-nr finns i den här threaden.

jag pratade med anders på turbocenter idag och ev så får jag tillgång till programvaran för att programmera genom obd-uttaget med en laptop thumbsup thumbsup

#231 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 April 2004 - 05:03 PM

Så då kan man göra 2 flugor på smällen o åka o hälsa på dig istället? Satte på nya baksulor idag 0-10 mm spårdjup på ett dygn. Då blir Haffa glad oxå, för jag åkte runt på slicks - inte ett spår av mönster!!

#232 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 April 2004 - 05:46 PM

Bruden får gå, jag och hunden får ju plats iaf.

Jag o sonen får plats jättebra oxå. Vi har den till att åka o handla glass i!

#233 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 16 April 2004 - 06:35 PM

Bruden får gå, jag och hunden får ju plats iaf.

Jag o sonen får plats jättebra oxå. Vi har den till att åka o handla glass i!

Opel Speedster, Glassbilen :P

#234 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 17 April 2004 - 07:05 AM

Glassbil? :lol: ! Ja, bl a. Kör lite bana oxå o var i Norge på resa med den. Å till jobbet ibland (för ofta) :) . Välkommen till threaden, förresten! chinky chinky

#235 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 17 April 2004 - 03:11 PM

Välkommen till threaden, förresten!

Tack ;) snart har jag också en speedster :lol: är väl på tiden att det dyker upp en i göteborgsområdet :)

#236 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 18 April 2004 - 06:56 AM

Jag köpte min i Borås, där fanns det 2 st förra sommaren, de åkte omkring i Götet mycket sa de.. De har du kanske sett... En Gul o en Röd...

#237 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 18 April 2004 - 06:59 AM

Har tappat bort bilden på vad heter han nu då, BAD eller nått liknande, Någon som har hanns E-post? Läste någonstans att han skulle köpa nya fälgar, då kanse jag skulle kunna köpa hans nuvarande, men somsagt, hittar inte posten med hanns bil på...

#238 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 18 April 2004 - 07:14 AM

Har tappat bort bilden på vad heter han nu då,
BAD eller nått liknande,

NÃ¥gon som har hanns E-post?

Läste någonstans att han skulle köpa nya fälgar, då kanse jag skulle kunna köpa hans nuvarande, men somsagt, hittar inte posten med hanns bil på...

http://www.vx220.org...t=ST&f=2&t=8582

//anders

#239 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 18 April 2004 - 07:22 AM

Man tackar o bugar thumbsup

#240 bengan

bengan

    Newbie

  • 4 posts

Posted 18 April 2004 - 11:42 AM

Hej, Jag funderar på att köpa en speedster. Får man plats i en speedster om man är 1.88 m lång? mvh Bengan




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users