Jump to content


Photo

För Oss Svennar


  • Please log in to reply
691 replies to this topic

#521 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 11 June 2004 - 07:57 PM

Nu har jag löst det förstås =P

#522 Arn

Arn

    Member

  • Pip
  • 63 posts

Posted 12 June 2004 - 02:17 PM

Såg att Miraculix är ute och försvarar speedster-färgerna (rött?) i Highway Challenge 2004. http://racemovie.min...startendivx.avi - En film från starten och jag måste säga att bilen ser riktigt bra ut! (Men åker du inte åt fel håll? :P )

clipping_point tråkigt med kraschen =/

#523 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 13 June 2004 - 09:14 AM

var ute med se7endays på tullinge och körde lite konbana igår. vi ville testa lite hjulinställningar och låta min teamkamrat köra lite speedster innan det är race :D vi körde med max justerbar camber fram (0.4) + bak (2.15). toe körde vi med -0.4grd/sida fram och +1.5grd/sida fram. tempskillnaden inner/mitt/ytter på däcket var inom 4grd både fram och bak. jag kom som mest upp i 70grd och det tog ca 5-6 varv á 40sek med full attack runt hela banan. vi körde på Bridgestone RE540 205/50-15 soft. bantempen var 13grd och lufttempen 18grd. lufttryck däck kalla var 1.8 runtom. //anders

#524 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 June 2004 - 03:55 PM

Har ni fått fart på racebilen?! Kan ni bara få 0,4 ° fram, vi andra kör (körde) med 1,5-2° :lol: :lol: Bilder! Lr var det frugans bil??

#525 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 13 June 2004 - 05:31 PM

det var frugans bil och det blev inte mer efter att jag tagit bort alla shims :( re540 funkade kanon thumbsup

#526 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 June 2004 - 05:53 PM

De e skumt att min bil fick max 1,3° och 0,7° H/V, din får 0,4/0,4 å andra åter kör med nästan -2°. Lotus toleranser verkar vara generöst tilltagna. En god anledning att mäta upp bilen, även om man inte tänkt modda. Kan man ofta göra för ett par hundra.

#527 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 14 June 2004 - 08:54 AM

Då var kontraktet på bilen påskrivet och klart :) beräknad hemkomst 23-25 Juli :rolleyes:

#528 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 14 June 2004 - 10:16 AM

23-25 Juni skulle det stå :)

#529 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 14 June 2004 - 03:42 PM

De e skumt att min bil fick max 1,3° och 0,7° H/V, din får 0,4/0,4 å andra åter kör med nästan -2°. Lotus toleranser verkar vara generöst tilltagna. En god anledning att mäta upp bilen, även om man inte tänkt modda. Kan man ofta göra för ett par hundra.

fyllskallen som inte kan skriva har varit framme :blink:
det står ju 1.4 och inte 0.4 på papperet.

#530 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 15 June 2004 - 08:07 AM

Jaha, ja det verkar rimligare, jag får 1,3°. chinky chinky

#531 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 15 June 2004 - 09:35 AM

Jag ska beställa skyltar till bilen nästa vecka, jag tänkte mig "USA" skylt fram 30cm x 11cm och en vanlig EU skylt bak. Vad har ni på era? Finns det några andra lagliga alternativ? Är monteringen enkelt utförd med dessa storlekar? chinky chinky

#532 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 15 June 2004 - 01:05 PM

Jag ska beställa skyltar till bilen nästa vecka, jag tänkte mig "USA" skylt fram 30cm x 11cm och en vanlig EU skylt bak. Vad har ni på era? Finns det några andra lagliga alternativ? Är monteringen enkelt utförd med dessa storlekar? chinky chinky

du kan inte "beställa" vilka skyltar som helst utan du blir tilldelad den passande stl av besiktningsförrättaren.
dvs om det går med en stor, så blir det en stor.
om du snackar fint med besiktningskillen, så kommer du få liten fram och stor bak.
då kan du "tappa" din framplåt och beställa en dublett som du monterar bak thumbsup .
glöm inte att kryssa i att du inte vill ha plår med eu-symbol. (jag fick 2 av fel sort först, fast jag kryssat i rätt :angry: )
dom är osymmetriska och det ser bara konstigt ut på bilen.

//anders

#533 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 15 June 2004 - 01:35 PM

Tack för infon Anders thumbsup Om man väljer skylt utan EU märke behöver man då sätta på sverigedekal vid utlandsresor?

#534 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 15 June 2004 - 02:40 PM

Tack för infon Anders thumbsup
Om man väljer skylt utan EU märke behöver man då sätta på sverigedekal vid utlandsresor?

finns ingen lag som säger att du måste skylta med ursprungsland.
då skulle väl varenda svenne-turist utan en svensk flagga på jackan åka på böter :D ;)

#535 Rad

Rad

    Newbie

  • 5 posts
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 15 June 2004 - 03:21 PM

Monaro V8 i en Speedster... Ehh, tja...går det? Och hur mycket väger en sådan motor (Den som sitter i Monaro VXR) (Får skämmas att man postar fel men det var här jag ville fråga.) (och jag har ingen VX/Speedster men man måste ju ha något att fundera på :rolleyes: )

#536 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 15 June 2004 - 04:43 PM

Monaro V8 i en Speedster...
Ehh, tja...går det? Och hur mycket väger en sådan motor (Den som sitter i Monaro VXR)
(Får skämmas att man postar fel men det var här jag ville fråga.)
(och jag har ingen VX/Speedster men man måste ju ha något att fundera på :rolleyes: )

Dom som håller på och bygger "VX-S" (Speedster med V6a och lite nya former) blev då tvugna att bredda hela bilen för att motorn skulle få plats.

BILDLÄNK

#537 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 16 June 2004 - 06:49 AM

Hur monteras Turbo sido-luftintagen på en 2.2a? undrade bara hur dom fästs osv, nån som vet? :unsure: dom är ju så underbart snygga fast ett pris på 899 euro är ganska mycket för dom tycker jag :beat:

Edited by JawZ, 16 June 2004 - 06:49 AM.


#538 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 June 2004 - 10:44 AM

Vet inte om den blir snyggare med dom, SpeekyK tyckte det var som att operera dit utstående öron! ...men turbo-spoilern är väl OK (bak). Dom fram kan nog funka oxå. Jag tycker N / A -modellen e snyggare, men jag vill ha turbo-draget och hjulen är för tunga (men snygga)

#539 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 16 June 2004 - 11:26 AM

Jo Turbo "flapsen" framtill är också rätt snygga, och så är dom ganska billiga... bra länk du postade där i andra threaden :) Till vintern blir det till att skaffa lite småsaker, men eventuellt så kommer jag lackera om windscreen surround och hardtop i gul bodycolor redan i sommar thumbsup

#540 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 June 2004 - 11:39 AM

... bra länk du postade där i andra threaden :)

Jag sökte lite på tyska foumet o hittade den. Tyckte det verkade vara en bra firma

chinky chinky




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users