Jump to content


Photo

För Oss Svennar


  • Please log in to reply
691 replies to this topic

#541 downinblack

downinblack

    Newbie

  • 1 posts

Posted 16 June 2004 - 11:55 AM

Hej grabbar!

Jag är igång med att sälja min Speedster:

http://www2.blocket....?l=0&c=1&city=0

Eftersom ni är i gamet så kanske ni känner nån som skulle kunna vara intresserad av den? Jag är beredd att betala 1000 kr för en förmedling av kontakt som leder till affär på 195 000.

Hör av er!
Jonas
carl.j.malmberg@home.se

#542 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 16 June 2004 - 12:07 PM

Lite man längtar efter att få hem bilen nu eller... Eurotransport sa att dom skulle förmodligen hinna med att få hem den nästa vecka... kan ju knappt sitta still inne på kontoret :lol: skrev under det bindande avtalet i måndags och väntar nu bara på att originalkontraktet ska komma hem i brevlådan imorgon och sen ska jag föra över pengarna på opelförsäljarens konto senare under morgondagen och därefter boka transporten :)

Här är lite bilder på min pärla :rolleyes:

Posted Image
Posted Image

Med Hardtopen på plats:
Posted Image
Ljudet fram:
Posted Image
Ljudet bak:
Posted Image

#543 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 16 June 2004 - 02:22 PM

Ojoj, någon har stoppat in en massa högtalare i din bil... Det behövs väl för att överrösta vindbruset när du kör snabbare än 90 km/h... Inte för att jag vill grusa dina förväntningar men det måste bli lite jobbigt med de främre högtalarna, risken är stor att du kommer skrapa av smutsen under vänsterdojjan i högtalargallret varje gång du kliver in i bilen... Jag är egentligen bara avis... :blink: Även om jag personligen skulle sakna den lilla hyllan bakom stolarna (som nu försvunnit pga det bakre högtalarmontaget.) Nu tvingas du ju lägga soft-toppen i bagageutrymmet. Inte för att det är något större problem... Kul att vi blir en speedster till i sverige, tillsammans med miraculix och några till borde vi närma oss 25 st. Även om vi bara är tiotalet som hänger här. Jag är för övrigt kollega med en kille som sitter i styrelsen för svenska cobra replica klubben. Dom hyr kinnekulle en helg varje augusti. Efter att varit ute och provkört min speedster var han mäkta imponerad (kul med tanke på att hästkraftantalet är mindre än hälften av hans cobra). I vilket fall som helst brukar de bjuda in någon annan sportvagnsklubb varje år och han var inte helt främmande för att bjuda in oss... Jag ska tjata lite på onom så får vi se vad som händer...

#544 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 16 June 2004 - 04:05 PM

Härligt att höra Meldert! :) Jag ser fram emot en Speedsterträff i sommar, vore jättekul thumbsup speciellt kul att rulla fram en 5-10 Speedsters på kolonn på svenska gator ;) Angående högtalarna så ser jag det som en jättebonus då jag är musikfantast och ändå planerade en liknande installation men nu slipper man det. får fixa till så den bakre skivan ser lite prydligare ut bara :rolleyes: softtopen hamnar i bagaget och resten av året blir det hardtop :)

Edited by JawZ, 16 June 2004 - 04:08 PM.


#545 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 17 June 2004 - 05:57 PM

Clipping Point, du sa att du betalade 7000/år i försäkring tidigare, är det för alla 12 månaderna?

#546 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 17 June 2004 - 07:59 PM

Ja! Jag är villaägare med eget garage i centrala Linköping, o e 41...... men nu blir det väl litet dyrare ett tag ;)

#547 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 17 June 2004 - 10:06 PM

Var just ute å åkte M5..var som att åka trimmad rälsbuss, inte min grej! Jag gillar formel-bilskänslan i min Speedster thumbsup

#548 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 17 June 2004 - 10:35 PM

Ja! Jag är villaägare med eget garage i centrala Linköping, o e 41...... men nu blir det väl litet dyrare ett tag ;)

hmm har du alla andra försäkringar hos IF också då? dom ville ha 12,000... i övrigt samma som dig.. villa, eget garage osv... fast här har vi då andra försäkringar på annat bolag, men där gick det inte att ha Speedstern.. dom hade speciella regler angående larm och klistermärken på rutor osv som va tvugna att finnas :beat:

#549 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 18 June 2004 - 07:15 AM

Förresten, finns det absolut inget sätt att temporärt försäkra bilen tills man har de svenska skyltarna hemma? (jag fick inte behålla de tyska plåtarna) :blink:

#550 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 June 2004 - 07:34 AM

Jag försäkrade bilen temporärt när jag tog in den, men hade kvar de tyska exportskyltarna, vet inte om det var en förutsättning. Tecknade den oxå hos IF, 500 spänn. Har bara en MC i if, en BMW som kostar 1500 /år. 12 papp låter blodigt var bor du??! chinky chinky

#551 Rad

Rad

    Newbie

  • 5 posts
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 18 June 2004 - 07:36 AM

Jawz: Jag kan inget om import men kolla på t.ex NA ...de importerar ju
bilar stup i kvarten :P

#552 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 18 June 2004 - 07:44 AM

12 papp låter blodigt var bor du??!

Kungsbacka, 2,6 mil söder om Göteborg. :blink:

#553 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 June 2004 - 07:50 AM

Det borde vara samma prisklass! Då bor du nära brorsan, han e musiklärare där.

#554 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 18 June 2004 - 07:54 AM

Ska kolla med länsförsäkringar också idag, kanske kan få ner det lite där. Planerar att ta bilen upp till sthlm senare någon gång i Juli-Augusti, vore kul att möta upp er andra och snacka lite då om det är möjligt, ni bor väl däromkring allihop B) Vilken skola jobbar brorsan på då? :jump:

Edited by JawZ, 18 June 2004 - 07:55 AM.


#555 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 18 June 2004 - 07:57 AM

Rad: Har du planer på att skaffa dig en Speedster? rallly

#556 Rad

Rad

    Newbie

  • 5 posts
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 18 June 2004 - 08:58 AM

Rad: Har du planer pÃ¥ att skaffa dig en Speedster?  rallly

Japp, som det ser ut nu tycker jag Speedstern ger mest "bang for the buck"! Men det kommer inte att bli förrän nästa vår...(pengar skall sparas, garageplats fixas och vinterbilen skall bytas ut) Just nu läser jag bara på ;)
Tycker ditt köp ser klockrent ut! Hardtop skall det va!

#557 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 June 2004 - 09:01 AM

Vilken skola jobbar brorsan på då? :jump:

Njae, han e gitarrpedagog på kulturhuset (tror jag det heter?) Han bor i en rosa villa längs vägen ut från stan mot Fjäråshållet, tror jag man kan säga

#558 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 18 June 2004 - 09:06 AM

Han bor i en rosa villa längs vägen ut från stan mot Fjäråshållet, tror jag man kan säga

Oj, då är vi nästan grannar :blink: chinky chinky

#559 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 18 June 2004 - 09:08 AM

Tycker ditt köp ser klockrent ut! Hardtop skall det va!

Jag är överlycklig att jag hittade en gul helt oskadad med alla tillbehör jag ville ha till ett så bra pris som jag får den för och 1000 mil har den bara gått B)

#560 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 June 2004 - 01:44 PM

Linda Strandell (11-12 år) tror jag e skolkompis med brorsans barn, eller hur det nu var. Släkting?




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users