Jump to content


Photo

För Oss Svennar


  • Please log in to reply
691 replies to this topic

#581 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 21 June 2004 - 08:31 PM

den här lockar mig ganska mkt, men säljaren verkar inte vara intresserad att svara på engelska :angry:
http://se.mobile.de/...38603774&top=5

#582 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 June 2004 - 08:38 PM

"Die Karosse hat hinten rechts unter der "B-Säule" eine leichte Beschädigung (am Aluträger - hat dort aufgesessen) am Unterboden, welche aber zu reparieren ist" Karossen har bak på höger sida under b-stolpen en skada (på alu-ramen som där demonterats) på golvet, som dock ska repareras ???? Fattar inget jag heller, kan kolla på jobbet i morgon om nån fattar mer :blink:

#583 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 June 2004 - 08:44 PM

Ja, den kunde vara nåt för mig att plocka delar från!!! Har sagt åt plåtisen att inte slänga nåt förresten. O sportavgaset går säkert att återanvända om jag hittar nån spekulant ;)

#584 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 22 June 2004 - 07:13 AM

Snackade med MS-Design, de ville ha 1200 Euro ungefär för sin vinge då de tillverkar så få exemplar :unsure: Det lutar åt att han som Anders känner som tillverkar vingar blir billigare :rolleyes:

Edited by JawZ, 22 June 2004 - 07:15 AM.


#585 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 June 2004 - 08:59 AM

Anders! Har sett att Courtenay har ett lätt svänghjul som väger 5,6 kg. Tror du att det är FÖR lätt, bilen ska ju vara körbar. Tänkte man kunde passa på nu när man har en clam-off :groupjump: :groupjump:

#586 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 22 June 2004 - 10:42 AM

Det lutar starkt åt att vi svennar kommer få en inbjudan från CROCS (cobra replica ovners club sweden) till kinnekulle den 14:e augusti. Så boka genast det datumet i almenackan. Jag har inte fått den officiella inbjudan än men så fort den kommer så meddelar jag i detta forum, min kontakt meddelar att priset blir 400 kr vid föranmälan. Men som sagt så fort det blir officiellt så meddelar jag. Jag kommer att vara borta från i eftermiddag till söndag kväll utan internetuppkoppling så hör ni inget fram till dess så ska ni inte oroa er, jag återkommer så snart jag kan. /Mattias Meldert

#587 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 June 2004 - 10:50 AM

Balle :angry: ! Då e jag i Venedig! Hade varit jättkul att bryta runt på Kinnekulle :( . Kan ni inte ta det 2 veckor senare, då har jag kanske fått tebax bilen oxå ;)

#588 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 22 June 2004 - 01:33 PM

Antal Speedsters i Sverige enligt bilregistret den 22/6 -04 26 i hela Sverige varav 15 av dom är privatimporterade Dessa finns i följande län: Stockholm 7 st Västra götaland 4 st Skåne 4 st Södermanland 1 st Östra götaland 1 st Kronoberg 1 st Kalmar 1 st Värmland 1 st Halland 1 st Snart inregistreras även min Speedster och sen har vi Anders Race Speedster och då blir antalet 28 st ;)

#589 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 22 June 2004 - 01:54 PM

Men lägger man samman din lista blir det ju bara 21... var finns resterande 5??? Jag har iallafall den sörmlandsregistrerade! Nu drar jag på midsommarsemester. Glöm inte att boka den 14/8! inbjudan är tydligen på gång, jag hör av mig på söndag igen med mer detaljer.

#590 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 June 2004 - 02:30 PM

O jag e Mr Östergötland. Min e förresten registrerad som en Opel E00TARGA!! (inte Speedster)

#591 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 22 June 2004 - 02:55 PM

Anders! Har sett att Courtenay har ett lätt svänghjul som väger 5,6 kg. Tror du att det är FÖR lätt, bilen ska ju vara körbar. Tänkte man kunde passa på nu när man har en clam-off :groupjump: :groupjump:

hmmmm?
tyckte att jag skrev ett inlägg på ditt svänghjul. måste försvunnit bland ettor och nollor nånstans :D

mitt svänghjul väger 3,2kg och bilen har en lugn och jämn tomgång på 1000rpm.
jag kan köra iväg utan att behöva gasa ngt, bara att slira iväg på kopplingen.

personligen så tycker jag att det finns för många som "vet" vad som funkar och inte (och sprider gärna sina åsikter vitt o brett), men har själva aldrig hållt i en skruvmejsel och än mindre kört en bil med det dom "vet" ngt om.

kolla in detta:
http://cgi.ebay.com/...&category=33732

//anders

#592 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 June 2004 - 04:49 PM

Då MÅSTE jag nästan ha ett 5,6-kilos, det ska ju vara en super-mod! Motorn varvar som en MC, eller? Skulle vara en skön känsla, gillar inte familjebilsstuket på motorn :angry: . Eller tycker du man ska ha ett 3,2kg:s??? Vad var det för leveranstid på det :unsure:

Edited by clipping_point, 22 June 2004 - 04:51 PM.


#593 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 22 June 2004 - 05:01 PM

Då MÅSTE jag nästan ha ett 5,6-kilos, det ska ju vara en super-mod! Motorn varvar som en MC, eller? Skulle vara en skön känsla, gillar inte familjebilsstuket på motorn :angry: .

Eller tycker du man ska ha ett 3,2kg:s??? Vad var det för leveranstid på det :unsure:

det var ca 14dgr i leveranstid thumbsup

rksport verkar vara ett pålitligt företag enl jbody-forumet.
du sparar ju ca 4000:- och 2,4kg också :D

kan inte se några nackdelar med aluminiumsvänghjul ännu :rolleyes:
kanske hållfastheten är bättre på stålhjulet.

//anders

#594 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 June 2004 - 07:17 PM

Det finns ett 5,6 kgsom kostar £225 som är 3000:- och alu-grejen kostar $233 som blir 1700:-. Men 1700 är väl vad jag har råd med... å så blir frakten billigare med 3,2!! B) Hade inte Ricky nåt problem med vajern eller oljan till kopplingen??

Edited by clipping_point, 22 June 2004 - 07:34 PM.


#595 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 22 June 2004 - 08:33 PM

Det finns ett 5,6 kgsom kostar £225 som är 3000:- och alu-grejen kostar $233 som blir 1700:-. Men 1700 är väl vad jag har råd med... å så blir frakten billigare med 3,2!! B)


Hade inte Ricky nåt problem med vajern eller oljan till kopplingen??

225£ hos courtenay? måste läst som en kråka.

ricky köpte sitt svänghjul hos "du vet vilka" och jag tror att det inte var helt rakt utan vobblade lite.

jag har inga problem överhuvudtaget med installation eller funktion.

en sak skall du fixa innan du monterar ett aluhjul.
det är att skaffa m7 pinnskruv till kopplingen.

kändes inte helt underbart att dra tryckplattan med bult i aluminiumet.
har nu tillverkat egna pinnskruv till när motorn skall ur igen.

//anders

#596 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 June 2004 - 09:14 PM

Är det M7?? Eller UNC? Nej, bultar i aluminium låter inte kul. Men 1700:- :rolleyes: Den här ser fin ut annars..............................

Attached Files



#597 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 23 June 2004 - 06:07 AM

m7 är det som gäller. gm har nån sjuk kärlek till udda gängor. opels c20xe har m11x1 på sina toppbultar :rolleyes:

#598 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 23 June 2004 - 06:16 AM

:lol: :lol: :lol: ..............motvilligt går de över till M-gängor! Om man har tagit bort "rear clam", är det då ett stort jobb att byta svänghjul? Jag föreställer mig att man måste dra ut drivaxlar, meka loss vxl-lådan och ta bort koppling och svänghjul. Känns som om det kan ta många timmar! Brhöver jag nån avdragare till svänghjulet? Är ett kilspår?

#599 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 23 June 2004 - 09:03 AM

nu är jag inte helt säker, men jag tror att det räcker att släppa ned drivpaketet på vxll-sidan för att kunna ta ur vxll. i övrigt så är du på rätt spår. delar i följande ordning skall demonteras (det kanske är mer, men i det stora hela) 1. demontera upright+drivaxel vä bak (ta ur oljan i lådan först) 2. lossa ev el-kablar,vattenslangar,hydraliken till kopplingen samt vxl-kablarna. 3. demontera alla bultar utom dom 2 översta för vxllådans infästning i motorn. 4. demontera motorfästen bak,fram samt vä.(fixera motorpaketet med en motorlyft innan fästena demonteras) 5. bänd loss hö drivaxel och demontera sedan dom 2 sista bultarna som håller vxll. 6. dra ur lådan åt vänster samtidigt som hö drivaxel åker ur vxll. 7. lossa skruvarna till tryckplatta växelvis och till sist demontera skruvarna till svänghjulet. glöm inte att använda locktite till svänghjulsskruvarna!!!!!!!!!! svänghjulet sitter enbart med bultarna dvs inga specialverktyg. ca 3-4tim om plåtarna under motorn och karossen är demonterade //anders

#600 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 24 June 2004 - 05:57 AM

Hur många dagar brukar det ta innan man får registreringsskyltarna hem med posten? :unsure:




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users