Jump to content

Photo

För Oss Svennar

• Please log in to reply
691 replies to this topic

#661 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 06 July 2004 - 11:20 PM

Får tacka för min tid här... Synd vi inte han träffas o "rejsa" lite... Men men, det är som det är... Hare gott... Kör för fort... .. Scorpion / David

#662 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 07 July 2004 - 06:27 AM

Ja, det är synd! Lycka till med huset, men hoppas du blev ordentligt biten! ;) /Tobbe

#663 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 07 July 2004 - 11:11 AM

Undrar just om inte svart klädsel hade varit snyggare än min röda.

Jag är i Stockholm relativt regelbundet eftersom jag har många av mina vänner där (Lämnade Stockholm och flyttade till Eskilstuna i vintras). Så det finns säkert tillfällen för oss att ses, då skulle du kunna ta dig en titt hur en silverfärgad speedster ser ut med svart klädsel.

Jag tror att anders har en uppsättning svart inredning liggande som är plockad från racespeedstern för övrigt så det är nog inte helt omöjligt för dig att göra någon form av byte det är ju bara stolarna och läderinfällningen i dyrrarna som skiljer sig åt färgerna emellan vad jag vet...

Anders nämnde något om att du hade ett induktionssystem eller speciellt luftfilter på din bil, det lär ju påverka ljudet en del, tycker att bilen låter lite mesigt normalt men undrar samtidigt om man inte tröttnar på ett moddat bröl också... Hade varit intressant att höra skillnaden.

#664 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 07 July 2004 - 11:21 AM

Hade en intressant pratstund med Anders i helgen och vi snackade om något som jag inte riktigt har kunnat släppa... Vi stod och inspekterade racespeedsterns avgassystem och diskuterade möjligheten att bygga ett liknande som faktiskt kunde få plats i en orginalbil utan att inkräkta på tex bagageutrymmet. Ljudet i Racespeedstern är härligt dovt och ett liknande ljud vore underbart. Vill bara påpeka att detta vore ett jätteintressant prjojekt som jag gärna skulle se fullföjas... Anders är väl visserligen en "buissy" kille (som dessutom nog är på semester nu) men jag är beredd att hjälpa på vad sätt jag kan... Någon annan som är intresserad kanske? Detta skulle bli ett billigare alternativ till tex ett millteksystem. Men alting hänger väl lite på hur intresserad Anders är av att hjälpa till... Jag ska inte gå händelserna i förväg men det kanske är någon mer här som vill hjälpa till med att övertyga honom om att detta är ett intressant litet projekt. :D

#665 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 07 July 2004 - 09:13 PM

Undrar just om inte svart klädsel hade varit snyggare än min röda.

då skulle du kunna ta dig en titt hur en silverfärgad speedster ser ut med svart klädsel.

Jag tror att anders har en uppsättning svart inredning liggande som är plockad från racespeedstern för övrigt så det är nog inte helt omöjligt för dig att göra någon form av byte...

Anders nämnde något om att du hade ett induktionssystem eller speciellt luftfilter på din bil, det lär ju påverka ljudet en del.

Det skulle vara intressant att se hur det ser ut med svart klädsel. Anders nämnde att han har en uppsättning från racern. Möjligen kan det se lite väl monokromt ut...

Det sitter ett rött koniskt filter av okänt ursprung på min bil. Låter väl mycket vid gaspådrag, speciellt om man gasar mer än motorn sväljer vid lågt varv.

Ett annat avgassystem vore intressant om det inte kostar som en begagnad Volvo. Tyvärr misstänker jag att det ljudet kan bli ännu mer störande än luftfiltret då jag normalt sett uppskattar insugsljud mer än avgasdito.

Det stora felet är nog att motorn varvar för lite för att ge en sportig ton. B)

#666 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 08 July 2004 - 06:43 AM

Jag tror att ett lättat svänghjul är modellen för att ge en sportigare feeling. Väntar fortfarande på mitt.. :( Anders! På vilket sätt passar 400 hk-maskinen i våra bilar?! Samma bulthål, eller rent formatmässigt?

#667 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 08 July 2004 - 09:05 AM

Jag tror att ett lättat svänghjul är modellen för att ge en sportigare feeling. Väntar fortfarande på mitt.. :(

Anders! På vilket sätt passar 400 hk-maskinen i våra bilar?! Samma bulthål, eller rent formatmässigt?

våld löser anpassningen i motorummet :D skämt åsido.

denna motor kommer att hamna i gm:s mellan/storbil-klass och är deras motsvarande "världsmotor" såsom l850/z22se.
och därför har ju motorn i grunden vid konstruktionen setts till att kunna bändas ned i alla möjliga/omöjliga karosser.

sett till yttermått, så är det inga problem. självklart håller inte våra f23-lådor utan denna måste ju med i operationen.

jag ska undersöka lite noggrannare när jag sett motorn med vxll.

ang bakdelen till din bil, så undrar jag om det går bra att jag dyker ned efter verkstans semester.
vilken vecka skulle dom öppna igen?.

#668 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 08 July 2004 - 05:16 PM

Vad får man betala för en sådan motor Anders? :unsure: Jag har vart ute o kört min gula i 2 dagar nu, den är så härlig att köra och jättebra väder ute :lol:

Edited by JawZ, 08 July 2004 - 05:17 PM.

#669 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 08 July 2004 - 05:30 PM

ang bakdelen till din bil, så undrar jag om det går bra att jag dyker ned efter verkstans semester.
vilken vecka skulle dom öppna igen?.

Det går nog bra! Dom stänger i morgon, och är sen lediga 3 veckor tror jag!

#670 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 08 July 2004 - 06:02 PM

Vad får man betala för en sådan motor Anders? :unsure:

Jag har vart ute o kört min gula i 2 dagar nu, den är så härlig att köra och jättebra väder ute :lol:

tror att det blir svårt att handla en sån motor under överskådlig tid s.a.s.

om man skulle hitta en sån drivlina på skroten om nåt år eller två, så gissar jag på ca40-60000:-.

en ny motor med vxll runt 80-100000:-

vi får väl vänta tills dom har sålt en jädrans massa i staterna :D
där kan man nog få en likadan drivlina för mindre än halva pengen.

#671 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 08 July 2004 - 09:58 PM

Tanken på en Speedster med 400 kusar :blink: Ska bli intressant att höra om resultaten på modellen med V6an i oxå ;)

#672 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 10 July 2004 - 09:33 AM

Sålde Speedstern till en kills som hetter Cristan, och bor i Sumpan.. Jag visade han denna sida, så att han skall komma in i "gemenskapen"

#673 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 10 July 2004 - 10:02 AM

Ännu fler i Stockholmstrakten alltså. Själv är jag ensam ägare i Östergötland, tror jag.

#674 Arn

Arn

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 10 July 2004 - 09:52 PM

Lustigt att du säger det ^. Idag var faktiskt första gången som jag såg en Speedster på vägarna av en slump. En röd, utan opel-emblem i fronten. Dock såg jag inga stripes på den, så miraculix(som dessutom försöker sälja sin?) kan uteslutas(?). Någon som känner sig träffad? :P Dessutom ryktas det om att dude var på heron city ikväll :D - min son tycker att han ska fixa den främre nummer-plåten.

#675 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 11 July 2004 - 06:12 AM

Den röda utan emblem är nog min gammla /christians nya bil dvs.

#676 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 11 July 2004 - 07:54 AM

Lustigt att du säger det ^. Idag var faktiskt första gången som jag såg en Speedster på vägarna av en slump. En röd, utan opel-emblem i fronten. Dock såg jag inga stripes på den, så miraculix(som dessutom försöker sälja sin?) kan uteslutas(?). Någon som känner sig träffad? :P

Dessutom ryktas det om att dude var på heron city ikväll :D - min son tycker att han ska fixa den främre nummer-plåten.

jag har ju plåten. bara det att den ligger på golvet inuti bilen :D

#677 Arn

Arn

Member

• Pip
  • 63 posts

Posted 11 July 2004 - 09:55 AM

Den såg väldigt snygg ut Scorpion, måste vart svårt att skiljas :( . Dude, såg att du tänkte sälja din gröna pärla. Om du har funderingar på att sälja hardtoppen separat så är jag intresserad!

#678 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 11 July 2004 - 10:01 AM

ge mig ett skäligt bud, så kan den nog bli din.

#679 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 11 July 2004 - 03:54 PM

Det var en väldigte skumm känsla att se den försvinna, det ska jag medge... När huset är avbetalt får man väll ta och ta upp funderingarna på en igen, men då är de väll veteranklassade antar jag...

#680 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 11 July 2004 - 03:58 PM

Köp den här så slipper du taket iaf:

http://www2.blocket....?l=0&c=1&city=0

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users