Edited by clipping_point, 12 November 2003 - 07:32 AM.

För Oss Svennar
#81
Posted 12 November 2003 - 07:32 AM
#82
Posted 12 November 2003 - 07:34 AM
Attached Files
#83
Posted 12 November 2003 - 06:30 PM
#84
Posted 25 November 2003 - 12:36 PM
Är det det röret som sitter på 9-3 Aeron? Passar det på Opelmotorn? Du får 1000 spänn!handlat (i förebyggande syfte) ett turbogrenrör med aggregat passande till en L850-maskin från saab. nästan nytt för 750:-

#85
Posted 25 November 2003 - 12:57 PM
passar rakt på L850 ja.Är det det röret som sitter på 9-3 Aeron? Passar det på Opelmotorn? Du får 1000 spänn!handlat (i förebyggande syfte) ett turbogrenrör med aggregat passande till en L850-maskin från saab. nästan nytt för 750:-
![]()
nja!!! inte till salu riktigt ännu tror jag.

#86
Posted 28 November 2003 - 02:10 PM
http://cgi.ebay.de/w...&category=10404
..om du behöver en bakdel
#87
Posted 28 November 2003 - 04:18 PM

#88
Posted 29 November 2003 - 11:18 AM

#89
Posted 29 November 2003 - 11:31 AM
#90
Posted 29 November 2003 - 02:41 PM

#91
Posted 30 November 2003 - 12:13 PM

#92
Posted 30 November 2003 - 01:48 PM
#93
Posted 30 November 2003 - 03:22 PM
#94
Posted 30 November 2003 - 04:28 PM
#95
Posted 30 November 2003 - 04:31 PM
vänta lite med att skaffa en vinge tills våra vingar blir klara, så får du en som fungerar och ser lite ballare ut.Vad bra! Kul om jag kunde hjälpa till med ditt projekt
. Är inte jättebra på tyska men skadan var reparerad och skall hämtas i NRW "abholen".
/tobbe
PS. Hittade en alu-vinge på www.blocket.se, finns här i linköping, men det är väl inga race-prylar. Mått 140x25 cm, köpt på racecar
vet inte riktigt pris ännu, men kanske efter nyår.
//anders
#96
Posted 01 December 2003 - 09:45 AM
#97
Posted 01 December 2003 - 12:49 PM
var hittade du dessa uppgifter. usa?.Så här moddar de en kompressor L850
* Sodium-filled exhaust valves more effectively dissipate exhaust heat
* A forged-steel crankshaft with induction-hardened fillets and four counterweights
* Oil jets cool the underside of each piston with a continuous oil bath
* A block-mounted oil cooler and a higher-capacity seven-quart sump
* Forged steel connecting rods with a larger I-beam section
* Heavy duty pistons with a 23-mm piston pin for increased bearing surface
* High-capacity cooling system with larger radiator core and larger dual cooling fans
* Coil-on-plug ignition ensures optimum spark under all operating conditions
* High-flow, 2.5-inch exhaust system – an almost 50-percent increase – with increased muffler volume reduces power-robbing exhaust backpressure
har du en länk?.
stakar och vev såg intressant ut.
//anders
#98
Posted 01 December 2003 - 01:36 PM
http://www.saturnfan...cupgrades.shtml
och
http://www.gm.com/cg...display.pl?4059
Nu har jag sålt min Matra Bagheera till en snubbe som behövde nåt att göra. Kanske köper tebax den när han har svetsat färdigt


#99
Posted 02 December 2003 - 10:09 AM
http://www.saunalaht...uor/ecotec.html
#100
Posted 04 December 2003 - 04:54 PM
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users