
För Oss Svennar
#161
Posted 12 February 2004 - 03:29 PM
#162
Posted 12 February 2004 - 04:13 PM
#163
Posted 12 February 2004 - 04:20 PM
#164
Posted 12 February 2004 - 05:47 PM
på racebilen behöver jag inte bekymra mig om bagagetFrugans bil, e de den gröna? Det ser ut som om du drar dina rör ÖVER en tvärbalk men original är UNDER...o man har bagage där du har grenrör typ, stämmer det?
5 papp e ju vad Regals kostar

originalet går ju rakt ned och svänger sedan mot förarsidan för att sen göra en u-sväng in till ljuddämparen.
jag ska kolla in på regal:s hemsida.
#165
Posted 12 February 2004 - 05:52 PM
#166
Posted 12 February 2004 - 07:44 PM





#167
Posted 12 February 2004 - 08:22 PM
om det är optimalt vet jag inte. frågar man grabbarna på kth el likn får man ju till svar att det inte går att räkna ut helt exakt utan att köra motorn "tom" i bänk för att mäta flöden mm.Tror jag med, kort o knubbigt e va de e! 650 mm låter mumma, e de optimalt? Konstigt att de bara får ut 181 hk med portad topp o racekammar
![]()
![]()
Det kanske ska till riktiga doningar på inloppet oxå? Tycker de borde kunna få 190 pollar med alla dom modsen.... de trodde nog dom med!![]()
![]()
och ändrar man sen insugslängden lite , så stämmer inte uträkningarna längre.
börja om från början igen.
tur att man lärt sig mkt den svåra vägen genom test test och åter test.
här finns lite bra program att använda.
http://www.bgsoflex.com/auto.html
#168
Posted 16 February 2004 - 03:43 PM
#169
Posted 18 February 2004 - 06:59 PM
#170
Posted 18 February 2004 - 07:10 PM
#171
Posted 18 February 2004 - 11:14 PM
#172
Posted 23 February 2004 - 05:06 PM
#173
Posted 15 March 2004 - 01:45 PM
#174
Posted 22 March 2004 - 09:22 AM
varför köpa ett dyrt filter när t.ex. ett saab 900-filter har bättre filtrering och lägre mottryckAnders!
Hoppas att bygget går bra! Läste att du tampades med en galning?! Vad tror du om sån här filtertrimning, K&N etc? Verkar skumt att sätta dit ett oljat bomullsfilter som dessutom orsakar beläggningar och AMM-haverier. Har du nåra erfarenheter?

jag har tidigare provat olika filter på rullarna och inte funnit en enda hk mot ett 900-filter monterat i en airbox med kall-luftsintag.
enda skälet till att köpa ett "sportfilter" är väl utrymmesskäl eller att man inte har tid/kunskap/verktyg att göra en egen lösning.
amd oneclick har jag inte hört talas om tidigare, men det kan väl funka till 95% att köpa en mapp till en liknande bil.
jag ska hämta mina delar från mantacrap hos min bror om 10min.
//anders
Edited by dude, 22 March 2004 - 09:23 AM.
#175
Posted 22 March 2004 - 09:32 AM
jag ska hämta mina delar från mantacrap hos min bror om 10min.


PS.Köpte en sån där G-kraftmätare nu, får se om det är nåt att ha
#176
Posted 23 March 2004 - 07:42 PM


#177
Posted 23 March 2004 - 07:56 PM
om du inte är väl bevandrad ang att reparera uddabilar som denna, så är det lätt att missa saker som är skadade.Tjena tjena ;p
har planerat att importera en Speedster i ett halvår nu cirka och det var meningen att jag skulle ta in en nu om 1-2 månader. har några små frågor bara![]()
Har en schysst på gång men det är några småfel på den, främre stötdämparen är skadad, glaset till den bakre lampan är trasigt, och framrutan har en spricka. Och så lite smårepor, men i övrigt är den helt okej, det är en 2.2, årsmodell 03 och har gått 100 mil enbart.
Har ni någon ungefärlig koll på vad det skulle kosta om man bytte ut stötdämpare, vindruta och bakre glaset till lampan?
En annan fråga är vad som händer med garantin från opel då bilen byter ägare / blir importerad till Sverige?
vore kul att snacka med någon svensk speedster ägare angående lite rekomendationer i mitt köp, adda gärna på ICQ: 6764411 eller MSN: jawz@lawyer.com eller svara bara här annars
tyskarna är rätt duktiga på att glömma att berätta det som inte syns, när man handlar krockat i tyskland.
om det nu är så lite skador som du säger och du lämnar bort hela jobbet, så borde repkostnaden bli runt 20-30000:- utan omlack.
en framruta kostar ca 12000:- inkl montering.
baklyse ca 3000:-
stötdämpare komplett ca 3000:-
en bra hellack kostar ca 25000:- och uppåt.
självklart finns det ju billigare sätt om man har bekanta eller tummar på kvaliteten.
garantin är f.ö. worldwide, men du måste ta dig till en speciellt auktoriserad speedsterverkstad för att få garantijobb utförda.
i sverige finns det nog mindre än 5st sådana.
det är oerhört svårt att värdera en sådan bil utan att sett skadorna , men en gissning mellan tumme och pekfinger runt 140-160´ är nog vad dom brukar begära.
i sverige skulle en sådan vara värd runt 200-220´reparerad och färdig.
en okrockad likadan runt 240-250´kanske.
//anders
#178
Posted 23 March 2004 - 08:05 PM
Men täcker opels vagnskadegaranti såna här mindre krockskador efter att man importerat bilen?om du inte är väl bevandrad ang att reparera uddabilar som denna, så är det lätt att missa saker som är skadade.Tjena tjena ;p
har planerat att importera en Speedster i ett halvår nu cirka och det var meningen att jag skulle ta in en nu om 1-2 månader. har några små frågor bara![]()
Har en schysst på gång men det är några småfel på den, främre stötdämparen är skadad, glaset till den bakre lampan är trasigt, och framrutan har en spricka. Och så lite smårepor, men i övrigt är den helt okej, det är en 2.2, årsmodell 03 och har gått 100 mil enbart.
Har ni någon ungefärlig koll på vad det skulle kosta om man bytte ut stötdämpare, vindruta och bakre glaset till lampan?
En annan fråga är vad som händer med garantin från opel då bilen byter ägare / blir importerad till Sverige?
vore kul att snacka med någon svensk speedster ägare angående lite rekomendationer i mitt köp, adda gärna på ICQ: 6764411 eller MSN: jawz@lawyer.com eller svara bara här annars
tyskarna är rätt duktiga på att glömma att berätta det som inte syns, när man handlar krockat i tyskland.
om det nu är så lite skador som du säger och du lämnar bort hela jobbet, så borde repkostnaden bli runt 20-30000:- utan omlack.
en framruta kostar ca 12000:- inkl montering.
baklyse ca 3000:-
stötdämpare komplett ca 3000:-
en bra hellack kostar ca 25000:- och uppåt.
självklart finns det ju billigare sätt om man har bekanta eller tummar på kvaliteten.
garantin är f.ö. worldwide, men du måste ta dig till en speciellt auktoriserad speedsterverkstad för att få garantijobb utförda.
i sverige finns det nog mindre än 5st sådana.
det är oerhört svårt att värdera en sådan bil utan att sett skadorna , men en gissning mellan tumme och pekfinger runt 140-160´ är nog vad dom brukar begära.
i sverige skulle en sådan vara värd runt 200-220´reparerad och färdig.
en okrockad likadan runt 240-250´kanske.
//anders
Denna bilen ligger ungefär runt 145K i pris, går nog att få ner lite till, bilen står i holland och en vän till mig som är bosatt i holland ringde idag och frågade om just skador som inte syntes i anonsen och det var dom jag nämnde som bilförsäljaren uppgav. Kanske är mer värt att gå upp till prisklassen 170K och få en finare bil. Det jag värderar mycket är ju att hardtop medföljer.
#179
Posted 23 March 2004 - 08:22 PM
#180
Posted 23 March 2004 - 09:46 PM
Ska kolla vidare på hur mycket jag kan få ner priset på den och se ifall det blir värt att reparera den, känner ändå lite folk som kan hjälpa till med reparationer så den kostnaden inte blir så dyr. Men om det inte lönar sig får jag nog leta lite efter en mer felfri speedster i lite högre prisklass. finns många runt 170K som enligt anonser ska vara felfria, fast man får kolla upp det noggrantspeedstern har inte vsg och om den hade haft det, så hade dom nog reparerat den redan i holland.
hardtopen är inte ett sånt hett tillbehör tycker jag.
jag har en till min ena och den har jag använt 10min.
bilen blir inte direkt tystare eller tätare med den.
dessutom kan man inte ta bort ht:n och lägga den i skuffen eller likn.
//anders

Edited by JawZ, 23 March 2004 - 09:47 PM.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users