Jump to content

Photo

Mickes Gula Speedster

• Please log in to reply
98 replies to this topic

#21 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 04 December 2006 - 01:16 PM

Nu är galleriet uppdaterat för dom som är intreserade.
Så snart bruksbilen blir laglig igen så ska jag åka land och rike runt och hämta delar :)

Jag har också kunnat provköra min speedster!
Filmer här för dom som är ntreserade:
http://213.65.66.60/...er/MVI_2010.AVI
http://213.65.66.60/...er/MVI_2011.AVI

Nu känns det som jag skulle kunna bli klar till våren :)

Edited by error, 04 December 2006 - 01:17 PM.

#22 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 29 December 2006 - 10:49 PM

Stort tack till alla som sålt delar till mig! Nu återstår lite svetsa, lite skruvande och en massa slipande och spacklande :P

#23 Reine

Reine

Member

• Pip
  • 166 posts

Posted 30 December 2006 - 09:25 AM

Stort tack till alla som sålt delar till mig!

Nu återstår lite svetsa, lite skruvande och en massa slipande och spacklande :P

Gott att allt gick bra, inget vidare väglag just den dagen. Jag checkar av din bildsida lite då och då för att se hur arbetet fortskrider.

Mvh Reine

#24 Supersonett

Supersonett

Member

• Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 30 December 2006 - 12:40 PM

Stort tack till alla som sålt delar till mig!

Nu återstår lite svetsa, lite skruvande och en massa slipande och spacklande :P

inga problem det var ju mitt fel att du hamna I TRÄSKET så man får ju hjälpa till så gott det går ....

besiktnings tid beställd än !

#25 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 19 January 2007 - 11:52 PM

Nu har gelenskapen börjat. Övar på skrotet först...
Posted Image

#26 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 28 January 2007 - 08:45 PM

Sådär, nu har jag lappa ihop subframen.
Posted Image
Posted Image
Posted Image
(miniatyerana går att klicka på för att se stärre versioner)

#27 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 03 February 2007 - 05:56 PM

Nu är den lagade och målade subframen tillbaka på bilen. :)
Posted Image

Jag har även börjat leka lite med plast och glasfiber. Men det vill jag inte visa hur illa det ser ut :P

#28 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 12 February 2007 - 01:50 AM

Någon som vet vad det är för artikelnummer på låsringarna för att hålla fast drivaxlarna i växellådan? Gubbarna på Björkmans bil kan inte hitta dom i reservdelslistan.

#29 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 12 February 2007 - 09:30 AM

Nu är den lagade och målade subframen tillbaka på bilen. :)

Stiligt!

#30 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 07 March 2007 - 08:41 PM

Nu har jag tröttnat på att plasta, spackla och slipa på tröskeln så nu får den vara färdig.
Posted Image

Någon som vet vad det är för artikelnummer på låsringarna för att hålla fast drivaxlarna i växellådan? Gubbarna på Björkmans bil kan inte hitta dom i reservdelslistan.

katalognummer 374038

#31 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 16 March 2007 - 02:58 AM

Sådär nu börjar även bakclamen bli lite mindre trasig
Posted Image

#32 android

android

Member

• Pip
  • 171 posts

Posted 17 March 2007 - 07:06 PM

Sådär nu börjar även bakclamen bli lite mindre trasig
Posted Image

Den där bilden är sjukt kul... Imponerande att du tar dig an ett sånt projekt! Ska du behålla den moderna dubbla färgkombinationen? ;-)

#33 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 18 March 2007 - 02:55 AM

Den där bilden är sjukt kul... Imponerande att du tar dig an ett sånt projekt! Ska du behålla den moderna dubbla färgkombinationen? ;-)

Jag hoppas det blir lite billigare att "bygga" istället för att köpa :P
Min speedster kommer att bli gul igen. Jag börjar gilla färgen mer och mer. Kanske lite "ens egna barn och andras ungar"...

#34 android

android

Member

• Pip
  • 171 posts

Posted 18 March 2007 - 04:59 PM

Den är snygg i gul! Det var faktiskt en gul jag testade back in 2001 på Anderstorp, passade riktigt fint i färgen. Lätt skitig dock, men jag ska väl inte säga nåt som kör svart... puh!
Posted Image

Edited by android, 18 March 2007 - 05:00 PM.

#35 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 18 March 2007 - 06:05 PM

Den är snygg i gul! Det var faktiskt en gul jag testade back in 2001 på Anderstorp, passade riktigt fint i färgen. Lätt skitig dock, men jag ska väl inte säga nåt som kör svart... puh!
Posted Image

Antar att den fick leva ett ganska hårt liv till att börja med. Sitter med nummer 11 av Teknikens Värld från 2001 där de testar just den bilen. Enligt VV är den numera skriven på Raylon Bensin AB i Åkersberga. Enligt tidningen har den nummer #0545. Hittar inte den i listan här över svenska Speedsters så jag antar att det inte är någon som är aktiv här som har den idag.

Sorry Micke, blev lite trådkapning där, men den är ju iallafall gul :)

Edited by Stefan_A, 18 March 2007 - 06:05 PM.

#36 error

error

Super Member

• PipPip
  • 372 posts

Posted 22 March 2007 - 01:42 AM

Inget går riktigt så fort som man tänkt sig :( Men nu är snart bakclamen färdig. Hoppas bara lackgubben nöjer sig med mitt spacklingsjobb.

#37 Stephan

Stephan

Member

• Pip
  • 80 posts

Posted 22 March 2007 - 02:26 AM

Posted Image

Antar att den fick leva ett ganska hårt liv till att börja med. Sitter med nummer 11 av Teknikens Värld från 2001 där de testar just den bilen. Enligt VV är den numera skriven på Raylon Bensin AB i Åkersberga. Enligt tidningen har den nummer #0545. Hittar inte den i listan här över svenska Speedsters så jag antar att det inte är någon som är aktiv här som har den idag.

Sorry Micke, blev lite trådkapning där, men den är ju iallafall gul :)

Kan nog stämma. Har sett den i Åkersberga eftersom jag bor där. Har förresten köpt mig en likadan idag som min förra som kraschades (europablå metallic). Vi får väl se vem som hinner först med kompressor, Jag eller Dude :gayfight:

#38 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 22 March 2007 - 03:14 AM

Kan nog stämma. Har sett den i Åkersberga eftersom jag bor där. Har förresten köpt mig en likadan idag som min förra som kraschades (europablå metallic). Vi får väl se vem som hinner först med kompressor, Jag eller Dude :gayfight:

Se där, välkommen tillbaka till Speedsterflocken :grouphug:

Glöm inte att uppdatera listan här på Valhalla med info om den nya. Lägg gärna in den gamla också så vet i vad den hette. Lägg upp en egen tråd också, så slipper vi sabba Mickes :D Är klart nyfiken på vilken kompressor du funderar på, Courtney har ju ett kit - men det är kanske fusk att satsa på något som redan finns. Verkar bli sjukt bra tider med det iallafall. Är ju en norrman som precis installerat det, Toreide, samt att PaulCP har det sedan tdigare.

#39 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 22 March 2007 - 11:09 AM

Kan nog stämma. Har sett den i Åkersberga eftersom jag bor där. Har förresten köpt mig en likadan idag som min förra som kraschades (europablå metallic). Vi får väl se vem som hinner först med kompressor, Jag eller Dude :gayfight: [/quote] Grattis! till att du återfått förnufftet :jump: ska bli intressant att följa komressor bygget. Hur gick det förresten, sålde du den där nya ecotec SC motorn som du köpte, eller är det den du ska använda nu?

#40 Stephan

Stephan

Member

• Pip
  • 80 posts

Posted 22 March 2007 - 09:59 PM

[quote name='Sliparn' date='Mar 22 2007, 12:09 ' post='567904']
[/quote]

Grattis! till att du återfått förnufftet :jump:
ska bli intressant att följa komressor bygget.
Hur gick det förresten, sålde du den där nya ecotec SC motorn som du köpte,
eller är det den du ska använda nu?
[/quote]

Tack! :grouphug:
Kompressormotorn sålde jag till en Speedsterägare. Tror inte han är så aktiv varken här eller på rejsa. Han bor i Sthlm iallafall. Jag tänkte köpa bara kompressorsatsen från GM (om den nu finns kvar) och låna mappningen som gjordes på den databox jag beställde från Canada och sen tweaka den lite, läs steg 2 trim)
Längtar som fan tills jag får den :groupjump:

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users