Jump to content

Photo

Superstage LÖrdagen Den 11 Augusti!

• Please log in to reply
148 replies to this topic

#81 OC_Peter

OC_Peter

Super Member

• PipPip
  • 273 posts

Posted 10 August 2007 - 01:50 PM

Nu har allt löst sig så jag kommer också. uppdaterad lista 1.Erik (sliparn) 2.Morgan (Dizzy) 3.David (Treble) 4.Stefan 5.Alfons 6.Nillet 7.Vincent (SlimVince) 8.Christoffer 9.Turbo² 10.Johnny (RacerJo) 11.Torbjörn (Arn) 12.Losy 13.Jim K (intresserad) 14. JawZ 15.Fredrik(Figge) 16.Oskar J (Raxo) 17.Mikael (Speedsterspeed) 18. Meldert 19.Peter (OC_Peter) Åker från Stockholm vid 5 tiden via Linköping/Mjölby och ner. Finns på Tel 070-755 51 40 om någon vill ha kontakt. Hörs Peter :groupjump:

#82 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 10 August 2007 - 06:21 PM

OC_Peter, on Aug 10 2007, 13:50 , said:

Nu har allt löst sig så jag kommer också.

Åker från Stockholm vid 5 tiden via Linköping/Mjölby och ner.
Finns på Tel 070-755 51 40 om någon vill ha kontakt.

Hörs
Peter

:groupjump:

jag hoppar på vid tranås då!
borde bli vid 7 tiden om du inte kommer iväg allt för sent
Slå mej en signal när du är vid Mjölby.
070-7693320

#83 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 11 August 2007 - 04:29 PM

1:24,96 :D

#84 jonasb46

jonasb46

Member

• Pip
  • 160 posts
  • Interests:Fjäderviktare.

Posted 11 August 2007 - 06:34 PM

Sliparn, on Aug 11 2007, 16:29 , said:

Vem, Alfons eller?
Han e förjävla duktig på den konbanan, tur att inte jag ställde upp med trampcykeln....

/jonas.

#85 CHRI

CHRI

Super Member

• PipPip
  • 321 posts
  • Interests:Life

Posted 11 August 2007 - 07:41 PM

Grattis Lasse, Erik, Mattias och Peter till imponerande tider. Tyvärr erbjöd jag bara en skandalös insats med en trasig bil. JÄTTETACK Peter för din insats med slangen chinky chinky . Bilen höll bara ihop i fem mil och står nu på verkstad i Växjö, men värre saker har inträffat så det får man ta ;) Tack alla för en trevlig dag, det får vi göra om. /Christoffer

#86 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 11 August 2007 - 07:45 PM

Det var verkligen jättekul idag :D Första slalomkörningen för mig och jättekassa tider men skoj som tusan var det och nu har man lärt sig något till nästa gång... måste köra bra mycket mera för att få till tiderna men attans va varma Bridgestonedäcken blir efter redan en vända :blink: Det var synd att din bil inte riktigt ville idag Christoffer, får hoppas den sätter en bra tid nästa gång :) Tackar för hjälpen med vägvalet hem föresten ;) thumbsup Och än en gång, jättekul att träffa er alla B)

#87 RacerJo

RacerJo

Member

• Pip
  • 245 posts
  • Interests:Racing in all scales

Posted 12 August 2007 - 08:52 AM

JawZ, on Aug 11 2007, 19:45 , said:

Det var verkligen jättekul idag :D

Kan bara hålla med :)

Tack Erik (sliparn) för ditt engagemang att ordna bana och instruktörer samt "spons" av banavgiften (hoppas vi alla gör oss bra på bild :lol: )

Trevligt att få träffa så många Speedsterförare och bilar på en gång och dessutom börjar man bli kompis med banan :D

Hoppas på en ny träff nästa år, längtar reda efter att möta er alla igen.

/Johnny

#88 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 12 August 2007 - 09:05 AM

jonasb46, on Aug 11 2007, 18:34 , said:

Sliparn, on Aug 11 2007, 16:29 , said:

Vem, Alfons eller?
Han e förjävla duktig på den konbanan, tur att inte jag ställde upp med trampcykeln....

/jonas.

Alfons är väl duktig, men denna gång var jag betydligt snabbare än han ;)
Fast snabbast av alla var givetvis Gullabo. med min satte han en tid på 1:23,09
Alla andra tider kommer jag att lägga upp, så fort jag får kopia av protokollet i brevlådan

Bara synd att det gula monstret :tt: inte kunde hålla sej frisk, så Gullabo kunde få sej en redig runda med den.
Träligt för dej att den pajade ihop på vägen hem också Christoffer, Men det är bara att bryta ihop och komma igen.

Min pajade också på vägen hem förresten, generatorremen gick :angry: men inget annat blev skadat
Och batteriet räckte till för att ge gnista till stiften hela vägen hem, så jag hann till kräftskivan chinky chinky :drink:

Jag får väl passa på att tacka
: BILSPORT för att ni bjöd oss på denna suveräna Superstage dag. Och det ska bli riktigt kul att läsa repotagen när det nu kommer.
:Gullabo för alla tipps och råd, dom gjorde susen.
:smhi för vädret, det hade tydligen regnat nästan överallt i småland, men inte på oss :D
Och ett STORT tack till alla ni som kom, 18 bilar blev det, en riktigt bra uppslutning alltså.

Det här får väl bli en tradition eller?

/Erik

edit:stavfel

Edited by Sliparn, 12 August 2007 - 09:39 AM.

#89 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 12 August 2007 - 09:12 AM

Sliparn, on Aug 12 2007, 10:05 , said:

Det här får väl bli en tradition eller?

/Erik

Det tycker jag absolut :D

Det är ju fruktansvärt roligt (trots min ypperliga tid på 1:45 haha :tt: )

Mycket hann man lära sig iaf och nu e man sugen på att komma igen och prova ;)

#90 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 12 August 2007 - 09:19 AM

Tack för en kanonkul dag! Även om jag visade mig vara sådär :wacko: på superstage... jaja, nu har man något att jobba på... Men framförallt skitkul at träffa er alla, så kul att jag bara tog fyra bilder med kameran, man hade ju fullt upp att snacka med alla...

#91 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 12 August 2007 - 09:49 AM

thumbsup Superstage=Superkul! Imnotworthy Tack till alla som kom dit och som man fick träffa, och tack till Bilsport! :grouphug: ...Laddluftslangar, motorfästen, dragbilspunktering, synkringar, generatorrem :rolleyes: Pillra med lufttryck, krängar- och dämparinställningar borde man lära sig bättre (utöver ett bättre spårval...), det finns mycket att hämta! Turligt nog gick det iallafall snabbare än i fjol då jag hade gatdäck! thumbsdown min kamera låg också mest nedpackad :) Tradition - absolut! Nu börjar vi bli tillräckligt många Speedsters för att börja fixa fler Speedsterträffar Edit: skulle ladda upp en bild till den här tråden, men den har en löjligt låg storleksbegränsning för bilagor, eller så måste man lägga en länk till en bild på annan plats :angry: Kanske vi skall ha bilderna i en eftersnackstråd på rejsa.nu istället?

Edited by slimvince, 12 August 2007 - 09:53 AM.

#92 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 12 August 2007 - 11:09 AM

Om ni vill ha bilder upplagda på en webserver så ni sedan kan länka dom hit till tråden går det bra att maila dom till mig, jawz@nolbypride.se chinky chinky

#93 figge

figge

Member

• Pip
  • 19 posts

Posted 12 August 2007 - 01:17 PM

Vill också passa på att tacka alla för det trevliga sällskapet,första gången för mig och hoppas det blir fler tillfälle framöver.

#94 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 12 August 2007 - 01:38 PM

Jätte trevligt att ses och som vanligt hinner man prata med allt för lite folk...
Jag var ca 2 sekunder snabbare än sist jag var där. Om några gångar kanske det går riktigt fort.
--->Mina bilder<---
Jag filmade (in-car) med min fotokamera för första gången och kvaliteten är inte den bästa. Videokamera är på gång.
--->Film på Google<---

Smakprov på bilder:
Posted Image
Gladast?

Posted Image
Minst glad?

Posted Image
Stämningsbild

Posted Image
Fartbild

Posted Image
Snabb sugis, men varför är föraren inte i bilen?

#95 Alfons

Alfons

Super Member

• PipPip
  • 422 posts

Posted 12 August 2007 - 05:01 PM

Kan bara instämma i allt! :D Är det bara extremt trevliga människor som kör Opel Speedster? Mycket kul att träffa er alla. Tradition måste det bli, jag vill ha revansch och ligga minst 2 hundradelar före Sliparn nästa gång istället för 2 efter... :P Är ändå mycket nöjd med min tid, då jag endast körde två varv. Trodde inte jag skulle kunna kapa 1,5 sek mot förra gången för en månad sedan. Att sedan Gullabo kör bilen på 1.22,40 känns helt otroligt. Att han bara kan sätta sig i en bil han aldrig kört och sedan köra 4 snabba tider inom en tidsram på 0,6 sek är grymt imponerande. Nu skall jag göra som CHRI och Sliparn och leta reservdelar...

#96 Speedsterspeed

Speedsterspeed

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 710 posts

Posted 12 August 2007 - 05:50 PM

Hej Alla Tack för i går! Kul att få träffa så många entusiaster på samma gång. Tack: till de som var funktionärer till Sliparn som arrangerade och till Bilsport som gav oss tid på konbanan och tack till en er som var där :D . Nu är bilen återställd, inga konmärken eller flugor. (Det är en bit till Stockholm)

#97 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 12 August 2007 - 05:55 PM

En liten bild på mr superstage i min bil! Visst ser han belåten ut :) [attachment=18370:attachment]

#98 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 12 August 2007 - 07:11 PM

Låter som en toppendag, får planera mina semesteraktiviteter lite bättre nästa år. Sitter på Jylland och tittar ut över havet med en Tuborg i handen istället just nu. Nåja, hoppas på att träffa så många som möjligt av er på Ljungbyhed i oktober. Fler Speedster evenemang åt folket!

#99 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 12 August 2007 - 09:09 PM

Vore kul med fler bilder, hann själv knappt ta några alls :rolleyes:

#100 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 12 August 2007 - 09:23 PM

Några jag pratade med var intresserade av vad GM själva har tagit fram kring utprovade sätt att uppgradera L61-motorn: Ecotec Build book.
Beskrivs bl.a. hur man kan kompressorkonvertera 2.2:an. I Speedsterfallet finns frågeställningar kvar att besvara om t.ex. hur det skall få plats, motorstyrning mm. Kanske förtjänar en egen tråd?
Vem blir först med lustgas ;) ?

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users