Jump to content

Photo

2.4 Inlet Manifold

• Please log in to reply
65 replies to this topic

#1 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 22 August 2007 - 02:27 PM

Om det nu är någon som funderar på att göra Vockys insugsbytesmod kan jag berätta att insuget (GM# 12587878) kostar 2888:- inkl.moms från Svenska Bil.

#2 OC_Peter

OC_Peter

Super Member

• PipPip
  • 273 posts

Posted 22 August 2007 - 02:36 PM

Jaaaaa! Härligt detta är ju en måste uppgradering till vintern eller kanske NU? Hur var det med adapter platta till spjällhuset? Någon som har koll? /Peter :flame:

#3 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 22 August 2007 - 03:11 PM

Enligt Vocky behövs ingen adapterplatta vare sig med 2.2 eller 2.4 spjällhuset.
Antar att du har läst denna tråd?

Edit: tror att det är 2.0 SC-trotteln han ville använda som kräver adapter.

Edited by slimvince, 22 August 2007 - 03:53 PM.

#4 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 22 August 2007 - 03:18 PM

Iof billigare att köpa från staterna fast å andra sidan smidigare att köpa i Sverige... kommer inhandla ett ganska snart :)

#5 OC_Peter

OC_Peter

Super Member

• PipPip
  • 273 posts

Posted 22 August 2007 - 03:23 PM

Jepp har läst tråden, men verkade vara en himla massa om och men. Har lagt en fråga om möjligheter till Rabatt, gruppköp etc till en Kontakt på Svenska Bil! /Peter :D

#6 Stefan_A

Stefan_A

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,477 posts
  • Interests:Photography, british sports cars, diecast models, GT racing, whiskey, project management

Posted 22 August 2007 - 04:04 PM

Blir ju lättare med Vockys bygge som facit, han har ju gjort grovjobbet. Håller på och hetsar JawZ nu att han skall bygga en i Sverige som vi alla kan komma och undersöka till våren :groupjump: Är väl lika bra att vi bokar in en träff i Göteborg i slutet på mars för en besiktning av det bygget! Eller vad säger du JawZ? :poke:

#7 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 22 August 2007 - 04:05 PM

Moment och effektkurvorna ser ju ok ut (här och här) fr.o.m. 4750 varv men under detta ser det mindre kul ut, speciellt momentet strax under 4000 varv...
Man har väl inte på så låga varv att göra helt enkelt ;)

#8 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 22 August 2007 - 06:41 PM

Blir ju lättare med Vockys bygge som facit, han har ju gjort grovjobbet. Håller på och hetsar JawZ nu att han skall bygga en i Sverige som vi alla kan komma och undersöka till våren :groupjump:

Är väl lika bra att vi bokar in en träff i Göteborg i slutet på mars för en besiktning av det bygget! Eller vad säger du JawZ? :poke:

Jag håller på och ser över möjligheterna att skaffa mig ett 4-2-1 grenrör samt 2.4 manifold... :D får börja i någonstans... har ju som tur redan Milltek med racecat så det är ju en utgift mindre :D

Behöver planera mina föraregenskaper också :lol: men man måste ju ha nåt att göra i vinter med chinky chinky

Peter, det låter bra med ett gruppköp,, skriv så fort du hör nåt :D

#9 OC_Peter

OC_Peter

Super Member

• PipPip
  • 273 posts

Posted 28 August 2007 - 01:03 PM

Halloj! Jag kollade via en kontak på Svenska Bil vad som gick att göra på insuget. Om jag bokade själv kunde jag få ett par hundringar i rabatt, men det gick inte att göra något gruppköp. Då Svenska Bil har väääldigt långa leveranstider på "Jänkebils" delar så tar de dem ofta via Klintberg och Way. De tyckte därför att jag skulle kolla med dem. Via sin hemsida visas man till deras partners och jag hamnade hos Norrorts Bil & Vanservice AB Tel: +46 08 564 720 10 i Järfälla. De kollade runt lite och lämnade ett pris på 2 579:- ink moms. Glömde dock att kolla leveranstiden . :( Men har iaf lagt en beställning :D Ger mig den på att det även går att beställa Superchargerkitet den här vägen. /Peter

#10 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 03 September 2007 - 10:32 AM

När nu Mark har visat upp sina siffror så lär väl de här insugen ta slut worldwide. :( Kanske dags att köpa ett illa kvickt.....

#11 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 04 September 2007 - 07:24 AM

I USA kostar ju insuget inte mer än 109$ på det billigaste stället jag hittat. Borde ju gå att få hem dom för typ 11-13:-/$ om man tar typ 5st eller så. jag är intresserad av ett iaf.

#12 Turbo²

Turbo²

Super Member

• PipPip
  • 426 posts

Posted 04 September 2007 - 07:28 AM

oj, det var billigt! Vart var det ? (www?)

#13 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 04 September 2007 - 07:38 AM

Gå in på www.parts.com . Välj Chevrolet och där dyker det upp ett antal webbutiker för delar till just Chevy. Sen är det bara att börja leta efter det billigaste. Jag tror att worldpartsexpress var billigast. Skillnaden var dock inte stor 109-140$ typ.

#14 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 04 September 2007 - 08:03 AM

vi kanske skulle ta och ordna ett gruppköp isåfall? :)

#15 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 04 September 2007 - 11:29 AM

OK. Jag vill ha ett. Vem är bra på att administrera och importera?

#16 2046

2046

Member

• Pip
  • 136 posts
  • Interests:18,5 laps on Nordschleife so far. 14,5 on bikes, 4 in the Speedster.

Posted 04 September 2007 - 12:06 PM

När nu Mark har visat upp sina siffror så lär väl de här insugen ta slut worldwide. :(

Kanske dags att köpa ett illa kvickt.....

Har Mark beskrivit detta? Länk?

Jag läste tråden ovan och det verkade otroligt besvärligt att få till det. :wacko:

#17 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 04 September 2007 - 12:57 PM

Länk till Mark

#18 OC_Peter

OC_Peter

Super Member

• PipPip
  • 273 posts

Posted 05 September 2007 - 11:58 AM

Hej på er ! Idag kom den. Har varit och hämtat den och det ser bra ut. Notera att den inte levereras med packningarna, så även dessa måste beställas. Skall kolla nummren nu. Men iaf ca 1 -2 veckors leverans av insuget. /Peter :o

#19 Julle

Julle

Newbie

• 9 posts

Posted 07 September 2007 - 08:31 AM

Jag är med om det blir gruppköp. /Julle

#20 OC_Peter

OC_Peter

Super Member

• PipPip
  • 273 posts

Posted 07 September 2007 - 12:45 PM

När jag hämtade insuget hos Norrorts bil och Van berättade de att fler hade beställt. Det hela hade lätt till att man ringt från USA och undrat vad det är frågan om. De trodde först att det vara samma beställning som las om osv. Vidare är de ju undrande då inte motorn som insuget hör till skall finnas i Europa. :P /Peter

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users