Posted 29 May 2009 - 02:20 PM
Posted 31 May 2009 - 07:47 AM
Jag har tagit hontakt med opel om att byta abs enheten som var återkalese på, men den har dom nu dragit tillbaka den
dom skulle igentligen gjort det förra året på min men det gjorde dom inte
har vart i kontakt med deras huvudkontor och dom säger att den verksad man var inne på får stå för det hela om jag har papper på att jag hade bilen inne under tiden återkallesen gällde. å det har jag som tur är
för er som inte gjort denna återkallese på bilen så kan det vara värt å bråka med dom om ni haft bilen inne på service under förra året
skulle annars kosta 25000kr+arbete att fixa detta![]()
jag har tyvär börjat få problem med bromsen. abs går in på max men ingenbromsverkan, pedalen är hel stum, vad kan det mer vara en abs enheten? är det ända rätta att göra en switch off till abs om man ska köra bana?
Mvh Niklas Känngård
Posted 31 May 2009 - 09:15 PM
Jag har tagit hontakt med opel om att byta abs enheten som var återkalese på, men den har dom nu dragit tillbaka den
dom skulle igentligen gjort det förra året på min men det gjorde dom inte
har vart i kontakt med deras huvudkontor och dom säger att den verksad man var inne på får stå för det hela om jag har papper på att jag hade bilen inne under tiden återkallesen gällde. å det har jag som tur är
för er som inte gjort denna återkallese på bilen så kan det vara värt å bråka med dom om ni haft bilen inne på service under förra året
skulle annars kosta 25000kr+arbete att fixa detta![]()
jag har tyvär börjat få problem med bromsen. abs går in på max men ingenbromsverkan, pedalen är hel stum, vad kan det mer vara en abs enheten? är det ända rätta att göra en switch off till abs om man ska köra bana?
Mvh Niklas Känngård
Hej Niklas
Jeg tror jeg har samme problem, min ABS er alt for hysterisk og går på alt for tidligt, jeg har kendskab til two biler mer med samme problem, jeg tænkte det kanske var muligt at lave en samlet henvendelse til Opel, jeg mener inte det er ok at slute et återkallese, jeg vil mene det kan ha trafik sikkerhedsmæssige konsekvenser når man inte kan overføre kraft nok under katastrofe bremsninger.
Michael
Posted 01 June 2009 - 04:59 AM
Posted 01 June 2009 - 07:45 AM
Posted 01 June 2009 - 07:57 AM
Posted 01 June 2009 - 08:11 AM
För förare som huvudsakligen har en sportig körstil och eventuellt använder fordonet
för bankörning kan man fr o m hösten 2002 använda ABS-styrenheten från en kraftigare
framtida version av Speedstern.
För sådana önskemål skall man kontakta European Technical Assistance Center (ETAC), telefonnummer: 0180 5012333
Posted 01 June 2009 - 06:36 PM
Posted 02 June 2009 - 01:05 PM
Hej på er,
Detta är ett problem som många har och har haft sedan de köpt bilen. Om man söker på forumet så hittar ni säkert mängder med beskrivningar. Jag har också försökt att få den bytt..
Enda chansen att stanna kvar på banan är att rycka ur kontakten vänster fram och köra med den bromsverkan man får då. Den är högre och konstant om man har rätt belägg.
H Mikael
Posted 05 June 2009 - 02:02 PM
Posted 09 June 2009 - 06:56 PM
Hej igen
nu har opel hört av sig igen och ber om ursäkt, tydligen så gäller återkallelsen fortfarande, verkstäderna kan själva inte se denna återkallelse i datorn utan på nått vis måste kontakta deras kontor, lite små stört låter det som men jag ska in under nästa vecka att byta, å hoppas på resultat
Posted 11 June 2009 - 12:50 PM
Hej igen
nu har opel hört av sig igen och ber om ursäkt, tydligen så gäller återkallelsen fortfarande, verkstäderna kan själva inte se denna återkallelse i datorn utan på nått vis måste kontakta deras kontor, lite små stört låter det som men jag ska in under nästa vecka att byta, å hoppas på resultat
Posted 12 June 2009 - 12:27 PM
Hej igen
Hej!
Vilken verkstad och person är det du pratat med, om man behöver referera till någon som vet hur man får reda på info om detta. Man vill ju inte åka 40mil för att lämna in bilen![]()
Mvh/ Mattias
Posted 15 June 2009 - 10:16 AM
Hej igen
Hej!
Vilken verkstad och person är det du pratat med, om man behöver referera till någon som vet hur man får reda på info om detta. Man vill ju inte åka 40mil för att lämna in bilen![]()
Mvh/ Mattias
det är på svenska bil i södertälje, mekaniken heter Bernt Engström som kommer utfföra åtgärden men pratade med en kille som heter Thomas, har tyvär inte efternamnet men kan kolla upp det efter helgen
men kundtjänst ringde till dom i södertälje å skynda på det hela, skickade ett mail till dom via opels hemsida
https://www.globalbu...;nav=servicebox
fick riktigt bra respon från dom, ringde även upp mig å kollade om verkstan hade fixat åtgärden. credit till dom![]()
kollar på måndag också vad åtgärden heter, men dom sa sist att det är en styrenhet till absén som byts ut.
Mvh Niklas Känngård
Posted 15 June 2009 - 10:28 AM
Hej igen
Hej!
Mvh/ Mattias
det är på svenska bil i södertälje, mekaniken heter Bernt Engström som kommer utfföra åtgärden men pratade med en kille som heter Thomas, har tyvär inte efternamnet men kan kolla upp det efter helgen
men kundtjänst ringde till dom i södertälje å skynda på det hela, skickade ett mail till dom via opels hemsida
fick riktigt bra respon från dom, ringde även upp mig å kollade om verkstan hade fixat åtgärden. credit till dom![]()
kollar på måndag också vad åtgärden heter, men dom sa sist att det är en styrenhet till absén som byts ut.
Mvh Niklas Känngård
Posted 22 June 2009 - 04:22 AM
Hej igen
Hej!
Mvh/ Mattias
Mvh Niklas Känngård
Nu har jeg gjort et "claim" gennem det linke Niklas gav, min er jo 01 så på det set er det jo bra. Så får vi se hvad som hender.
Faktisk samme link jeg anvendte for 3 vecker siden til mine rustne tändstifter, nothing fcuking happend - but thay dont know who thay are dealing with, just yet
Posted 22 June 2009 - 05:13 AM
Posted 26 June 2009 - 05:53 AM
Posted 27 June 2009 - 11:41 AM
Jag har varit i kontakt med Bendt Bil i Halmstad. De menar också att man får stå för detta själv. Det kostar 3700 kr +montering på ca 350 kr. Men ar killen på service skulle kolla med verkstan som nämndes tidigare i tråden.Hmmm!
Banditerna på Opel i Jönköping fick inte fram någon kampanjkod alls.
Vi hittade fältåtgärden men det är bara en rekomendation så där fick jag snällt betala själv om jag ville göra detta.
Är det någon som vet var man kan hitta kampanjkoden i deras eländigt stora system?
Posted 29 June 2009 - 06:55 AM
0 members, 2 guests, 0 anonymous users