Ny Speedster I Sverige
Posted 18 September 2009 - 10:10 PM
Är det någon som har någon info om denna bil finns i Sverige nu för tiden? Ex-holländsk Speedster?
Har läst lite om den på nätet tidigare...
//Johan
Posted 19 September 2009 - 11:00 AM
Brukar roa mig med att kolla in Speedsterbeståndet på garaget-org ibland.
Är det någon som har någon info om denna bil finns i Sverige nu för tiden? Ex-holländsk Speedster?
Har läst lite om den på nätet tidigare...
//Johan
Jag kan inte bekräfta att den finns här, men ägaren påstår ju det på garaget och bilden är uppenbarligen tagen i sverige (se reklamen i bakgrunden)...
Sen kan man ju undra hur han har fått den genom besiktningen vid import då den tydligen är kompressorkonverterad... Kan man få det lagligt reggat i sverige?
Posted 19 September 2009 - 01:59 PM
Men är den verkligen kompressorladdad, det stod faktiskt "kompressor matad" (notera särskrivningen) så den kanske inte har någon kompressorladdning

btw: http://www.haarlemsdagblad.nl/
Edited by slimvince, 19 September 2009 - 02:03 PM.
Posted 19 September 2009 - 03:09 PM

Posted 19 September 2009 - 04:00 PM
Posted 20 September 2009 - 06:54 AM
Och där är den iallafall inte kompressormatad...
Posted 20 September 2009 - 10:11 AM
Bilen har iallafall varit till salu i Holland, dock ingen notis om att den skulle vara såld; http://www.speedster...opic.php?t=3242
Och där är den iallafall inte kompressormatad...
Tycker mig kunna utläsa att den är såld i slutet på tråden. Nu är jag dock inte så vass på hollänska utan fölitar mig på översättning från mr google och närliggande tyska ord. Får dock intrycket att den skulle bli kvar i holland och något om en kompressor hittar jag inte.
Johan, vad är det du läst om den innan?
Vit är faktiskt en lite underskattad färg på speedster.
Posted 20 September 2009 - 01:07 PM
Posted 20 September 2009 - 02:40 PM

Posted 20 September 2009 - 03:35 PM

Posted 20 September 2009 - 03:51 PM
Posted 20 September 2009 - 06:47 PM
Sedan jag läste denna tråden igår så jag gått och funderat på om jag inte läste rätt så nyligen om någon som hade tagit in en kompressormatad speedster och nu så hittade jag äntligen tråden... Kan det vara Jörgen
?
(http://www.vx220.org...651#entry929651)
"Hej! Nu har även jag hittat hit... Jag heter Jörgen, bor i Göteborg och importerade en kompressormatad 2.2:a från 2003 förra sommaren."
mvh
Mattias
Vad jag kan minnias på rak arm: när jag frågade Jörgen hur han fått igenom sin Speedster in i sverige med kompressor sa han att den var i princip reggad som en turbo-speedster, m.a.o står det att hans bil har 200hk i papperen.
Jörgen, du får gärna skriva och berätta om det är som jag skrivit.
Posted 21 September 2009 - 06:52 PM
Posted 22 September 2009 - 03:27 PM
Sedan jag läste denna tråden igår så jag gått och funderat på om jag inte läste rätt så nyligen om någon som hade tagit in en kompressormatad speedster och nu så hittade jag äntligen tråden... Kan det vara Jörgen
?
(http://www.vx220.org...651#entry929651)
"Hej! Nu har även jag hittat hit... Jag heter Jörgen, bor i Göteborg och importerade en kompressormatad 2.2:a från 2003 förra sommaren."
mvh
Mattias
Vad jag kan minnias på rak arm: när jag frågade Jörgen hur han fått igenom sin Speedster in i sverige med kompressor sa han att den var i princip reggad som en turbo-speedster, m.a.o står det att hans bil har 200hk i papperen.
Jörgen, du får gärna skriva och berätta om det är som jag skrivit.
Hej hopp!
Jasså var det så märkvärdigt med en kompressor?... Vet inte om jag har haft tur eller om det beror på att den uppgivna effekten är 200 hk som turbon i dom tyska papperen. Den är trimmad av tyska HiTec och skall ha 258 hk. Jag importerade den förra sommaren med hjälp av en bekants bekant som höll på med bilimport i Helsingborg. Kan också meddela att det inte skadar med öronproppar med kompressorn 30 cm bakom huvudet... Det viner ganska gott...

Skickar med en bild. Den är snyggare med hardtopen.
Mvh
Jörgen
Attached Files
Posted 22 September 2009 - 04:09 PM

Posted 23 September 2009 - 06:09 AM
Den är BRG med ljusbruna skinnstolar. Klassiskt tycker jag...Snyggt, är den BRG eller Le Mans Grön? Då finns det minst fyra gröna Speedster (nåja tre Speedster och en VX220) i Sverige nu

Bifogar en bild på motor och kompressor för er som är intresserade.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users