Tack för tipset
Ok, har tyvärr ingen lyft än, det lär komma senare en 2pelar lyft in i garaget. Så får vänta ett tag med balansaxlarna.
Ok då ska jag iaf klara av att byta kjedjorna utan större problem.
kommer byta kat:en nu och hoppas att det löser problemet. har en tullet downpipe hemma nu, hoppas att den passar med orginal dämparen?
Är det nå speciellt man ska tänka på när man monterar nya kat:en?
Om du någon gång ska ta bort balansaxlarna glöm då inte bort att byta svänghjulet till något lättare när du ändå har lyft ur motorn... Turbo2 har ju ett till salu. Orginalsvänhjul är en jätteklump på ca 10 kg så där sparar du rejält med roterande massa.
Om du har tillgång till svarv och vill komma billigt undan så kan du få ett orginalsvänghjul eller tre (så har du några försök på dig) av mig och svarva ner på egen hand... Men säg till mig fort, jag kastar dem inom någon vecka...
Erbjudandet gäller givetvis er andra också om ni vill ha 10 (eller 30) kg järnskrot...

blir till nästa säsong, har lagt ner lite mycket denna vinter, har blivigt ett en downpipe och grenrör från tullet, sen turbo ljuddämpare, väntar dock på leverans av grenrör och ljuddämparen. + att jag klantade till mig när jag skulle köra in bilen i garaget så repade förar sidan en hel del som måste lackas om

Svarva själv tar jag och hoppar över, har tyvärr ingen svarv, men tack för erbjudandet!